vectra ronny Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 hei. lurte på om noen har peiling på hva det kan være som gjør at min 520i e39 rister ekstremt hver gang jeg bremser, og av og til også litt uten at jeg bremser, men dette er bare ørlite. rattet hopper i alle retninger. på forhånd takk for alle svar ronny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 kast i bremseskiver? ubalanserte hjul? Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Feil spissing? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 ja kanskje en kombinasjon av begge deler. men ingen skeivslitasje på dekk, og heller ingen rust på skiver eller annet synlig feil. men kast kan man vel ikke se heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Disse bilene er ekstremt følsomme når det gjelder risting. Sjekk: Kast/skjevehter i dekk og felger, kast i skiver( må ikke være rust på de for at det skal riste)treg retur i calipere foran som sørger for varmgang i bremser, slakk i styrestag, slakk i bærekuler, foringer på bærearmer foran(veldig vanlig) spess casterforingene, foringer og kuler på bærearmer bak, slakk i hjulager, skjeve nav og lageret til mellomaksel. jeg bytta bærearmer (ble ristinga nesten helt borte). Så når jeg satt på vinter dekk som har org. dim. og avbalanserte ble ristinga borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg