Gå til innhold

Driftsikker bil som skal rulle 70.000km i året, hva ville du valgt?

Ranger emnet


Chrizter

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hold deg unna VAG værtfall!

 

 

og til dem som sier at caddy er en sprek bil med 105hk?!?

 

 

HAHAAHHAHA!!!!

 

 

Kompisen min som jobber i bravida har en Caddy 1.9TDI eller hva faen den dritten er! han bor NØYAKTIG 1km unna meg! på de 1.000meterne har han enda ikke klart å overgå 135KM/T!!!!!

 

desutten er det en ukomfortabel drittbil å kjøre!

 

 

SKal du ha deg hiace så må du ha deg hiace mellom 97-2002! og seff med TD motoren. FÅr du d4d er ikke det ulempe akkurat!

 

 

spørsmålet er heller hva slags bil du har i tankene? hva skal den brukes til?

 

Vel, skal jeg kommentere begynnelsen av innlegget ditt?

 

Ellers så får jeg takke for tips om HiAce. Men har hatt Hiace.... og kort og godt, aldri igjen. Makan til dårlig komfort skal en vel lete lenge etter...

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg unna VAG værtfall!

og til dem som sier at caddy er en sprek bil med 105hk?!?

 

HAHAAHHAHA!!!!

 

Kompisen min som jobber i bravida har en Caddy 1.9TDI eller hva faen den dritten er! han bor NØYAKTIG 1km unna meg! på de 1.000meterne har han enda ikke klart å overgå 135KM/T!!!!!

 

desutten er det en ukomfortabel drittbil å kjøre!

 

SKal du ha deg hiace så må du ha deg hiace mellom 97-2002! og seff med TD motoren. FÅr du d4d er ikke det ulempe akkurat!

 

spørsmålet er heller hva slags bil du har i tankene? hva skal den brukes til?

 

 

Alt er relativt da. Jeg synes Caddy er en god bil å kjøre kontra Hiace, Combo og Transit Connect. Men den er dog dyrere. Hvis du leser første post så står det hva bilen skal brukes "til".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt på H1, har til gode å prøve en slik så kanskje det ikke hadde vært dumt. Rimelige biler i innkjøp.

 

Erfaring med H1?

 

Har kjørt endel H1 i forbindelse med jobb å sånn. God bil å kjøre til å være en varebil, og det er jo god plass i den. I tillegg sitter (iallfall jeg) godt i setene og det er god oversikt i kupeen. Et par negative ting er det selvfølgelig, og det er at den slipper lett på ræva såfremt du ikke velger 4x4. I tillegg er giringen litt slarkete, spesielt ved å gire til 1.giret. (røre rundt i grøten...) Ellers kan det forekomme rust i bakluka og hjulbuene som jeg har sett.

 

Vil si den er like problemfri som Hiacen, men bedre komfort og støydemping. Selvsagt må du selv prøve å se hva du syns.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt med Caddy 4motion eller T5. Fattern har Hiace, grusom bil. Sikkert litt bedre kvalitet enn VW, men kupèen støyer fryktelig, og når det er kaldt ute hører du blekkplatene i lasterommet "knekker" når du kjører i dumper:D

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940 ja, den begynner å bli noe gammel :)

 

Bilen er tenkt i næring og jeg skal ha diesel, så en 940 tror jeg er så langt unna det jeg ser etter.. men ellers takk for tips

 

Gå for en hyundai h1 du. Samme driftssikkerheten som hiace omtrent, bare mye bedre å kjøre. Sikkert noen som mener hyundai er dritt uansett, men det er forskjell på en accent og en h1, for å si det sånn.

 

Det lureste er nok uansett å prøve alle de forskjellige modellene hos en forhandler før du bestemmer deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en lang hiace med godt sete og armlener på begge sider er slettes ingen særdeles vond bil å kjøre... LANGT ifra... veldig stødig faktisk!

bare tull! dere terger opp hverandre her i å si hvor vond den er å kjøre!

 

og ja jeg har peil på det der...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ford transit connect er nok det beste valget, hørte forleden om en som bikka 1.000.000, hadde vært veldig lite trøbbel tross så høg km-stand ifølge eieren!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en lang hiace med godt sete og armlener på begge sider er slettes ingen særdeles vond bil å kjøre... LANGT ifra... veldig stødig faktisk!

bare tull! dere terger opp hverandre her i å si hvor vond den er å kjøre!

 

og ja jeg har peil på det der...

 

Mulig du har "peil"

Men jeg har eid og kjørt Hiace, som sagt aldri igjen.

Skulle jeg farta gatene rundt helt ok. Men når bilen skal rulle ca. 70.000km i året er Hiace absolutt et dårlig valg til tross for at de er "udødelige"

Men når ræva skal sitte i det setet flere timer om dagen, mange, mange mil nei da velger man rett og slett ikke en HiAce.

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår