Gå til innhold

Bilselger

Ranger emnet


245tic

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har søkt på jobb som bilselger og skal snart på intervju, dette er en jobb jeg drømmmer om og få. Jeg er 22år jobbet 3år som bilmekaniker og jobber som telefon selger for Telenor bedrift idag, kan også vise til godesalgsresultater som jeg skal.

 

Men det jeg lurer på, er det noen som har no tips til hva jeg burde gjøre osv for å gjøre et veldig godt førsteintrykk osv?

 

Mvh

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takker for svar :). Det med å nevne par posetive ting og par negative ting er veldig viktig tror jeg, og det pleier å komme spørsmål om så får sette meg tenke hehe!

Er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå altså. Dette er en jobb jeg drømmer om ;)...

 

Det eneste jeg ikke har erfaring med er dette med finansiering osv som du sikkert også legger litt vekt på, men er dette vanskelig å lære?

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takker for svar :). Det med å nevne par posetive ting og par negative ting er veldig viktig tror jeg, og det pleier å komme spørsmål om så får sette meg tenke hehe!

Er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå altså. Dette er en jobb jeg drømmer om ;)...

 

Det eneste jeg ikke har erfaring med er dette med finansiering osv som du sikkert også legger litt vekt på, men er dette vanskelig å lære?

 

Det er nok ikke noe problem, du får sikkert noen faste maler som du plotter tall inn i, og får matet ut et resultat på finansiering :)

 

Lykke til! :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ansatt en god del personer selv.

Viktige momenter:

Personen ser ok ut, oppfører seg greit, er utadvendt, ikke lukter røyk, snakker tydelig, håndhilser med et hast håndtrykk og møter øynene mine.

 

1. Har du piercing og slikt, ta det ut under intervjuet.

2. Ha en liste med referanser. Om mulig en tidligere arbeidsgiver som vil kunne si noe fint om deg, eller noen du kjenner som kan si noe positivt.

3. Vitnemål fra skole -er det stort fravær, må du ha en forklaring. "var lei skole" kan funke, for da er du ærlig, men ta også selvkritikk for dette, og at dette jo var umodent den gangen...

4. Still spørsmål om firmaet. Hvor gammelt det er, hvor mange ansatte, er det et familie-eid firma osv. Sjefer liker å snakke om firmaet sitt.

5. Interviuet er også en arena for deg til å finne ut om dette virkelig er noe for deg. Får du en uggen følelse under intervjuet, skal du ikke takke ja til jobben.

6. Spør hva de forventer seg av deg, slik at dere kan begynne å "planlegge" hva du skal gjøre når du får jobben (klarer du å få sjefen med på en slik vri på en samtale, og dere kobler nå, er jobben så godt som i boks.

 

Lykke til, regne med at det kommer en oppdatering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det å selge i person og over telefon veldig forskjellig selvom det går ut på det samme.

Er veldig viktig at du har en kremmer i deg og klarer å "selge" deg selv på intervju uten å overdrive. Kall det gjærne "Selger gliset".

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv som selger. Ikke bilselger eller telefonselger riktignok.. Men jeg var rett og slett bare meg selv på intervjuet. Måtte ha 2 intervjurunder da det var endel søkere. Jeg fikk jobben ;)

 

Jeg kom i mine hverdagslige klær.. Var ikke pynta som mange andre ville gjort. Er noen som overdriver den pyntinga no sinnsykt. Kommer i hel dress f.eks. *Hei jeg er desperat etter denne jobben, se på meg!*

 

Oppfør deg pent, godt og fast håndtrykk, snakke TYDELIG. Ordlegge deg korrekt. :) Lykke til med intervjuet. Også får du holde oss oppdatert på hvordan det går. hehe

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Da var jeg på intervjuet igår ettermiddag, og for min del syns jeg det gikk veldig bra, var veldig seriøst intervju, de hadde mange spørsmål, men jeg tror det gikk bra, endte med litt latter og snakk om bøter på slutten hehe! De skulle ha et par intervjuer til så skulle de si ifra neste ue hva det blir til. Så jeg krysser bare fingerene her nå ;)

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår