Gå til innhold

Johans Mercedes 230TE - solgt.


JChE

Anbefalte innlegg

Regner med du mener Simen Malerbakken, kjempeallright person å handle med, noget spesiell, og har som mål å kunne konkurrere med de fleste på deler til MB, har f. eks lavere priser enn biltema på slikt som de har som oftest.

 

Han selger riktignok Castrol minnes jeg, men han anbefalte det neppe til din bil.

 

Mobil1 0W-40 tipper jeg, men 5W50 funker det og.

 

OBS Bygg er plassen å gå, 398 for 4 liter, går dog 5 liter på motor.

 

Motoren er ikke kresen på olje da, kun løfterne.

 

Kjøp helsyntetisk av godt merke så er mye gjort.

Orginalt Purflux-filter anbefales.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med du mener Simen Malerbakken, kjempeallright person å handle med, noget spesiell, og har som mål å kunne konkurrere med de fleste på deler til MB, har f. eks lavere priser enn biltema på slikt som de har som oftest.

 

Han selger riktignok Castrol minnes jeg, men han anbefalte det neppe til din bil.

 

Mobil1 0W-40 tipper jeg, men 5W50 funker det og.

 

OBS Bygg er plassen å gå, 398 for 4 liter, går dog 5 liter på motor.

 

Motoren er ikke kresen på olje da, kun løfterne.

 

Kjøp helsyntetisk av godt merke så er mye gjort.

Orginalt Purflux-filter anbefales.

 

Malerbakken var det ja, stemmer det. Og det var vel mobil1 da ja.Da stikker jeg innom obs bygg, så blir det nok bra :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det ettermarkeds hovedlykter som ser bra ut til disse? Tenker da gjerne med klarglass, men uten å være for harry. Reflektorene mine er ganske dårlige, så lyset er stusslig igrunnen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der ja, de har jeg sett på. Dumt for min del at de er tilpasset facelift, ser nok neppe bra ut med det bua feltet på lykta når man har gamlepanseret...

 

Spørs om jeg heller må prøve å få tak i originale lykter, evt noen som ser ut som originale. Får se hva det koster da.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål til Mercedes-proffene der ute:

 

Jeg har jo som nevnt hatt problemer med baklukelåsen. Den låses ikke opp sammen med sentrallåsen, så den må åpnes fra innsiden. Etter at jeg har gjort det, funker den som den skal til jeg låser bilen igjen.

 

Sentrallåsdriveren fungerer som den skal, og bakluka LÅSER seg når jeg låser bilen, men altså ikke opp igjen.

 

Tenkte dette løste seg med litt fett, men det gjorde det ikke. Det er rett og slett for mye slark på smådelene inni låsemekanismen. Bevegelsen fra sentrallåsdriveren blir derfor ikke "videreført" gjennom alle disse delene, så når det siste leddet skal beveges, blir bevegelsen for liten. Vanskelig å forklare merker jeg :)

 

Da regner jeg med at hele mekanismen må byttes, og det er sikkert dyrt tipper jeg? Har også servolukking på denne, slik at jeg bare legger luka inntil, så lukker den seg selv. Er dette standard?

Og hvis ikke, passer låser uten denne funksjonen overens? Dette er ikke noe jeg trenger, og vil gjerne spare noen kroner her hvis mulig. Denne funksjonen blir ofte herpa uansett, når de som ikke vet om det smeller luka igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg følge opp med et dumt spørsmål: hvordan legger jeg ned bakseteryggen? Har grublet ei stund nå, og klarer ikke å se dette...har ikke instruksjonsboka til bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg følge opp med et dumt spørsmål: hvordan legger jeg ned bakseteryggen? Har grublet ei stund nå, og klarer ikke å se dette...har ikke instruksjonsboka til bilen.

På sidene av baksete sitteputen er det slike håndtak du vipper sitteputa opp, o så åpner du en bakdør å gir seteryggen på samme side et lite rykk/slag/spark.

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sidene av baksete sitteputen er det slike håndtak du vipper sitteputa opp, o så åpner du en bakdør å gir seteryggen på samme side et lite rykk/slag/spark.

 

Skal testes :) Takk for tips!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår