Spiitfire Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 Sprutet ned litt WD40 for å blåse bort dritt fra kontaktene på vindusvisker-bryteren. Det røykt så jævlig fra før når jeg vridde om tenningen at noe måtte gjøres. Den saken ble biff, men etterpå begynte blinklysene å blinke samtidig uansett hvilken vei jeg blinker til. Demonterte alt rundt rattstammen og prøvde å vaske bryteren ren osv... Ga tilslutt opp og kjøpte meg en billig ny blinklysbryter. Samme problemet på den. Skiftet blinklysreleet i sikringsboksen, men samme problemet... Hva mer skal jeg prøve? Siter 1967 VW boble Cabrio *Solgt* 1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt* 1996 VW golf MK3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 Bakstykke på tenningslås er en gjenganger. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiitfire Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 Takk! skal ut å prøve nå... Sprutet litt WD40 nedi der også kom jeg på. Mulig noe møkk har løsnet og lager dobbelkontakt der ja. Siter 1967 VW boble Cabrio *Solgt* 1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt* 1996 VW golf MK3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiitfire Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 Tok av kontakten på bakstykket, sjekket den. Men gidder ikke begynne med å ta av tenningslåsen nå. Blir snart mørkt ute. Vil gjerne høre flere forslag. Noen som har slitt med det samme før? Siter 1967 VW boble Cabrio *Solgt* 1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt* 1996 VW golf MK3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiitfire Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 Problem løst. Var to ledninger som har ligget i klem og sammen har de ligget mot gods eller mot hverandre. Hvorfor det ble sånn etter at jeg sprutet WD40 i aner jeg ikke. Dritt... Siter 1967 VW boble Cabrio *Solgt* 1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt* 1996 VW golf MK3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 WD40 ledet strøm tenker jeg. Personlig bruker jeg aldri WD40 på noe elektrisk Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 jeg ville aldri bruk WD40 på elektisk... jeg bruker CRC's contact protect..tror jeg den heter... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 WD40 annonserer med at den er fin til å rense elektriske komponenter med også. Er nok heller at ledningene har ligget inntil hverandre, men blitt isolert pga. støtknet fett. WD40 løser opp dette, og vips! kontakt. Skal ikke være redd for å brukke denne på elektriske komponenter, den er ikke ledende. Men for all del, CRC 5-56 funkr også kjempebra. 2-26 den blå er en ener på kontakter. BRUK ALDRI SILICONSPRAY i nærheten av elektriske koblinger og releer. Det er bannlyst, da silicon legger seg som et isolerende lag på kontaktene. Det har vært flere skumle saker på dette i forbindelse med automatsikringer, motorvern og jorfeilvern inne sterkstrøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg