Ludo 3L Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Heisann! Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min 3L, da de er såpass skjeldne her til lands :) Kjøpte den nylig av en venn som har hatt den i en kort periode, før dette har den stort sett gått på langkjøring/ukespendling mellom oslo og stockholm, så den har vel bortimot verdensrekord på lang kjørelengde på en Lupo :p Veldig fornøyd med bilen så langt, den bruker gjerne ikke 0,3 liter på mila sånn som målsetningen for bilen skulle være, men på småkjøring uten videre tanke på økokjøring og forbruk ligger den på ca 0,4 liter pr mil. Legger ved noen bilder tatt idag, har ikke gjort så mye med bilen ennå, foruten å skifte viskerblad og en liten innvendig støvsuging. Slik ser den da ut pr idag: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Grattis med kul bil! Km.standen er helt sinnsyk. Nown planer for bilen? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mPedersen Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 fin bil. Den "moderne" lupo :) ser æ automatgir? og videre planer? anbefaler felger me litt oldschool-look i om du skjønner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo 3L Skrevet November 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 (endret) Du ser en DSG-kasse :) Lupo 3L var den første bilen til å ha denne kassen, automatisk styrt 5-trinns dobbelclutchkasse. At the time we drove the Lupo, we were aware that it had a strange new transmission, but what VW didn't tell us till now is that it is in fact the new direct shift gearbox (DSG) found in the R32 and Audi TT 3.2, albeit with very different programming and one less gear. In simplest terms, DSG is a dual-clutch electronically controlled transmission similar on the outside in appearances to a tiptronic automatic, but more like a manual gearbox mechanically inside - there is no clutch pedal. DSG utilizes 2 clutches, 2 main input shafts and 2 sets of gears - 1st, 3rd, 5th and Reverse on one shaft and 2nd, 4th on the other. What you see in the car looks very similar to a regular tiptronic gate with P, N, and E (for economy instead of drive) and a gate to the left for manual shifting. Mye interessant å lese om 3L modellen her, den er ganske modifisert fra en vanlig lupo, bla veier den ca 150kg mindre enn en vanlig dieselutgave. http://www.vwvortex.com/artman/publish/printer_319.shtml Først og fremst skal jeg bare vedlikeholde den og skifte diverse saker og ting som er preget av tidens tann. Slitedeler har blitt skiftet fortløpende, så teknisk er den i fin stand, men lykteglassene er slitte og lyset generelt er dårlig på den, så det blir enten nye lykter med sort innmat og xenonkit, eller originale linse-xenonlykter fra Lupo GTI om det lar seg skaffe til overkommelig pris. Bilen har litt småbulker her og der, bakfangeren har et stygt hjørne, kanalene har noen skader fra dårlig jekking, og panser og fanger foran har en god del steinsprut, så det er mulig en hellakkering til våren bør vurderes. Ellers er jeg glad i god lyd i bilen, så det blir nok noe stereomekking i løpet av vinteren nå. Tok en kjapp plassvurdering baki ved å sette nedi noen komponenter jeg har liggende. En massiv forsterker og en 15" er det iallfall plass til :) Ble forresten litt paff da jeg fikk ut skumplastkassen som lå i brønnen bak, og så størrelsen/dybden på brønnen, den er jo diger :) Soundstream Davinci forsterkeren ploppet lett nedi der, det var en fin bonus :D Ellers blir det nok KW coilovers til våren, og et sett Schmidt TH-line (jaja, veldig nyskapende...not) eller noe tøft fra Image Wheels, noen custom 3-delte smidde felger i 15" derfra koster ikke mer en ca 10k. Vi får se hvor mange ganger jeg har ombestemt meg frem til våren :) Endret November 30, 2009 av Ludo 3L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 Hehe, småbil med potensiale det der håkon! Har tro på bra anlegg etter det du gjorde i colten, så bra ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mPedersen Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 la merke til noen skjønnhetsbulker. er bilen damekjørt? ;) har lenge tenkt på å legge opp et annlegg i lupoen min. har 2 problem, den ene er at det ikke skal bli harrybygd, den andre er plassen baki der=) må si mæ litt misunneli på rattet som følger me lupoen din. men me tanke på drivstoff forbruk, har hatt min nedi 0,39 l mila, langkjøring selvfølgeli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Bilde fra en lupo som gikk her i byn før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Lupo er råtøff! Emblemfri grill og lyktesenker sveiset inn i panser, masse senk og små felger og du er i mål! Vurderer å selge golfen min til fordel for en slik en.. Vet du forresten at med litt sveising så passer Golf MK4 stoler inn.. :) Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo 3L Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Jepp, det med stolene vet jeg, kommer til å jakte opp et audi S3 interiør i løpet av vinteren, det passer bortimot rett i (stolene foran altså), og resten bakover blir vel stereoanlegg uansett så :) Litt mer tricky å begynne å sveise på 3L modellen siden stort sett alt er aluminium (alt som er skrudd fast i selve karosseriet slik som panser, skjermer, dører, bakluke). Har sorte lykter på vei, og fått pris på coilovers fra parts & retards til kr 3200,- niceprice på disse småbilene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mPedersen Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 fint anlegg han har putta oppi der. passa ganske bra d dær. man e nesten nødt til å være operativ slik at ikke fruen hiv handleposan i "bagascheromme". handleposa og paraplyen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo 3L Skrevet April 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Et lite popanlegg må man ha :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell190 Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 (endret) den der må da gå noe helt sinnsykt? sånn en liten bil? 3l tdi? damn, men fin var den :D EDIT: i fail Endret Juni 26, 2010 av Yazzie Siter So i parallel double park that motherfucker sideways! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 den der må da gå noe helt sinnsykt? sånn en liten bil? 3l tdi? damn, men fin var den :D EDIT: i fail you fail ja :D er vel det at den bruker 3Liter per 100 km :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 (endret) you fail ja :D er vel det at den bruker 3Liter per 100 km :) Stemmer det. Lupo 3L var verdens første serie-produserte bil som ikke brukte mer enn 3 liter på 100km. Til de som liker specs: Motor: 1,2TDi(3 sylinders diesel) Motorkode: ANY eller AYZ Effekt: 61hk/140nm Vekt: 830kg 0-100km/t: 14,5sek. Toppfart: 165km/t Lengde: 3,530mm Bredde: 1,803mm (ink. speil) Height: 1,447mm Bagasjeroms kapasitet: 130 liter Bagasjeroms kapasitet(med nedslåtte bakseter): 833 liter Batteriet er også flyttet bak i bagasjerom pga. bedre vektfordeling. Endret Oktober 6, 2010 av coworth-racing Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg