kermitt Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 IKKE bruk emalje lakk!! for all del, ikke det! få i deg en liter fra ett lakkerings verksted. det er ikke så dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NostraD Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 Bruk lastebillakk, billig og veldig bra finish hvis det gjøres riktig. http://www.norbond.no har det meste av lastebillakk og utstyr. Lastebillakk kan normalt IKKE mikses etter bilens lakkode men bruk f.eks. RAL kortene for å finne riktig hvitfarge til bilen. http://www.ralcolor.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 Bytt olje og filter ofte, så slipper du at oljekanaler kokser igjen, ventilløftere slås ifiller, og kam slites ut. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 Da er det vel lurt å vaske vekk all sot som er under dekselet da? Make it shine :D Noen som vet hvor store felger jeg kan ha på bilen? Kjøper meg kanskje noen 17" :D Hvis de passer da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Noen som vet hvor mange tommer som ser best ut på 740? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 jeg syns 18" er akkurat passelig. fungerer med 17" og 19" og, men de blir enten fort veldig små eller veldig store syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Har tenkt på 18" også. Men jeg tror jeg går for 17" biltema ftw! :lol: De er med kant også :p 17x7 112/5 ET+38 Noe som ikke sier meg så masse. Help? :) 400,- felgen, blir lakket i en annen mørkere gråfarge eller noe i tillegg. Hva mener folket? Blir dete good shit om jeg lakker de i en mørkere farge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 den kanten var jammen ikke mer synlig enn forhuden på en jøde :P blir sikkert helt greit brukanes de der. men innpresset burde ligge rundt 20 på volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Så du - kermitt - mener jeg gjør et dumt valg med de felgene der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 (endret) Da har jeg endelig somlet meg til å lage en ny updait etter en lang periode uten pc og kamera, + at jeg ikke har giddet å stå ute å skru i minusgrader. Men så var jeg nødt. Toppakningen min har gått til helvete, gugge i oljen og den spyr ut hvit røyk og vanndråper. Så nå sliter jeg litt da, siden jeg ikke kommer lengre :lol: :D Begynte med å skru av toppdekselet, løsne eksosmanifolden, ta av radiatoren, vifte, viftetunnel, tanken med kjølevann og halve dekselet foran reg.reimen. Tok av reimen og fant ut av at jeg måtte jo få av resten av dekselet for å få alt riktig sammen igjen etterpå, men får ikke a det nederste hjulet :deng Hvordan får jeg av dette? Og hvordan får jeg av kamakseldrevet? Må jeg a noe fancy volvoverktøy? Bilen en trist nå =/ Har forresten byttet baklyktene og fikset bremselyset i vinduet :D Har ikke bilder av dette. Men litt diverse bilder kommer når photobucket klarer å gjøre jobben sin -.-' Endret Januar 10, 2010 av crazyclomp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 (endret) Da har jeg endelig somlet meg til å lage en ny updait etter en lang periode uten pc og kamera, + at jeg ikke har giddet å stå ute å skru i minusgrader. Men så var jeg nødt. Toppakningen min har gått til helvete, gugge i oljen og den spyr ut hvit røyk og vanndråper. Så nå sliter jeg litt da, siden jeg ikke kommer lengre :lol: :D Begynte med å skru av toppdekselet, løsne eksosmanifolden, ta av radiatoren, vifte, viftetunnel, tanken med kjølevann og halve dekselet foran reg.reimen. Tok av reimen og fant ut av at jeg måtte jo få av resten av dekselet for å få alt riktig sammen igjen etterpå, men får ikke a det nederste hjulet :deng Hvordan får jeg av dette? Og hvordan får jeg av kamakseldrevet? Må jeg a noe fancy volvoverktøy? Bilen en trist nå =/ Har forresten byttet baklyktene og fikset bremselyset i vinduet :D Har ikke bilder av dette. Men litt diverse bilder kommer når photobucket klarer å gjøre jobben sin -.-' Jeg har vært bori at du skal låse veivakselen bakant på svinghjul. Funker ikke dette kan du prøve og bruke en latman og legge den inntil karroseri og på bolten til reimskiva og såvidt nappe på starteren. Endret Januar 10, 2010 av enverl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Ikke for å være supernoob, men hvordan i helv*te kommer jeg til svinghjulet? :lol: En latman er? Det er vanlige gjenger sånn at den skal skruen mot klokken, ait? Takk for svar btw:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Latman er et laangt jernrør over skralla:P Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Ikke for å være supernoob, men hvordan i helv*te kommer jeg til svinghjulet? :lol: En latman er? Det er vanlige gjenger sånn at den skal skruen mot klokken, ait? Takk for svar btw:) HEHE På clutch-huset i bakkant motor er det et hull som du ser svinghjulet gjennom det. Og hullet er under. En latman er en lang stang med hvor du på ene enden kan sette inn en pipe. Bruker du latman løsningen, for all del ikke lås noe svinghjul da. Startren bruker svinhjulet for start. Motoren går med klokka i fra vinkelen du har tatt bilde på. Og bolten skal jo løsnes mot klokka. Jeg går ut i fra at du ikke har demontert eller løsnet noe på kammdrev eller noe i forbinnelse med reg-reima. Dette er egentlig en skummel løsning så vær veldig obs på og ikke dra for lenge på starteren. Koble gjærne vekk mulighetene for start (tennpluggkabler) osv. Men når du først skal gjøre denne jobben, hadde det ikke vært lurest og ta ut komplett motor og sjekke den for flere slitasjer og feil? Jeg ser ut i fra bilder tidligere i posten at det har vært dårlig med vedlikehold på denne motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Hehe :) Eller en slik som denne :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg