mtb2003 Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Heisann. Har fått tak i en 1990 Volvo 740, US model til rimelig pris. Problemet med den var automatkassen, overdrive slår inn av seg sell helt randomly (fra 3. til 4.). De lokale mekanikere mener det kan være én av to ting; 1. En mikrobryter som sitter inni selve girstangen 2. Ett relee som styrer overdriven. Er det noen som har vært borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Ofte er det knappen på girstanga som blir slitt ja. Bryteren aktiviserer releet som sitter på girkassa. Ville prøvd å nappe av ledningene på knappen først,og se om den slutter å gire "selv". Er hvertfall sånn på manuell.. Siter Mitsubishi Pajero -93 Volvo 145 Ekspress -72 Bmw 520i -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtb2003 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Det er vel 3+1 kasse jeg har? (er min andre bil, så vet ikke all verden). Er det da noen som ser problemer med at jeg skal kjøre 70mil i denne snart? Var ute en tur i dag med den, overdrive kicka inn i 2.gir i nedoverbakke, litt uheldig med den da.. Går det ant og fjerne noen sikring for og ikke ha overdrive? (blir jeg samtidig da nødt til å kjøre i en gitt maks hastighet da?) Håper på svar ganske raskt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtb2003 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Hørte i dag at jeg kan bare fjerne releet til overdrive, stemmer det at jeg da må ut med selve sikringsboksen, for så og finne selve releet under der hvor alle sikringene er, noen som vet? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.