Gå til innhold

Toyota hiace 4wd 06, reduksjonsgir, alucooler

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

Her er litt info om min Servicebil.

 

Etter mange timer i garasjen byner bilen og bli brukbar.

 

Toyota Hiace d4d, lang 4wd 102hk

 

Ombyggd til reduksjonsgir

Alucooler

Toyota tuningboks 128hk

1 bar ladetrykk

ARB locker

AEZ felger 7x15

 

 

102_0234.jpgjuli-august2009113.jpgsommer2009033.jpgNyemobilbilder025.jpgCIMG1481.jpgKopiavCIMG1489.jpgCIMG1487.jpgCIMG1491.jpgCIMG1497.jpg

september2009015.jpgseptember2009043.jpgIMG_0279.jpgCIMG1855.jpgCIMG1857.jpg

Endret av 242-T6

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble bra det der :D

 

Hvor mye er diselen skrudd opp?

 

 

Og hvordan har du gjort med turbotrykke?

Har hørt at den går i sikkerhetsmodus når den paserer 0,9 bar på de hiacene med 4d4 motor?

 

Har du gjort noe med eksos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra det der :D

 

Hvor mye er diselen skrudd opp?

 

 

Og hvordan har du gjort med turbotrykke?

Har hørt at den går i sikkerhetsmodus når den paserer 0,9 bar på de hiacene med 4d4 motor?

 

Har du gjort noe med eksos?

 

Har stilt boksen på pos 4, vis jeg skrur den på 5 så går den i nødmodus. La på en 3mm skive på wastegaten, da er den stabil på 1 bar. Har ikke gjort noe med eksos enda.

 

Jeg er ikke helt fornøyd med effekten enda, lurer på om jeg heller skal kjøpe chip fra toyota, mulig det blir større turbo og 2,5" Da kan jeg vel like godt få laget chip.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ gjøre noe med eksosen.

 

Kan garantere deg at det er noe av det som gir mest effekt økning.

 

Den orginale eksosen er enormt tett !

 

Ja, har hørt mange som sier det. Må vel bygge ny eksos. Det blir vel neste steg.

 

Men det må være myyye skryt og oppgi en sånn boks for å gi 130hk og 310nm, og det med alt originalt og uten cooler.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne den STOOORE lyddemperen midt under bilen og erstatte den med en gjennomgående lyddemper.

 

Det er det enkleste :)

 

Det som gir best effekt er å bygge 2,5" til 3" i fra turboen og helt bak, med en lyddemper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint uten lyddemper på turbodiesel. Disse bilene er tøffe når de blir chippet. Er et gravemaskinfirma her jeg bor som har noen slike hiacer med powerboks og shimsa wg (skal det være jalla så skal det være jalla). De bilene har et par fat med diesel baki og de røyklegger masse etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge deg 2.5" downpipe og så kan du eventuelt gå over til 3" på resten men IKKE nødvendig! det du kan gjøre er å bygge deg en sånn Simons Cylinder potte bakerst, slik jeg har på Luxen min!

 

Lyden blir drit fin! og moderat tl gatebruk!

 

du kan faktisk lage sidepipe langs med ramma! har gjort det på en bil for noen år tilbake!

Dsc_0048.jpg

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal bygge eksos etter vært. Men lurer på om jeg skal levere inn boksen og kjøpe orginale chipen. Ble litt skuffet når den gikk i nødmodus på den anbefalte posisjon. Noen som vet om den går bedre med orginale chipen kontra boks ??

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjøpt meg original toyota box og levert tilbake den gamle.

Virker som den går ca like bra. Har tatt noen tider på den så jeg skal få sjekket oppimot tidligere.

 

Men den går vertfall ikke i nødmodus nå da.

 

Når det kommer til ARB lockeren går det litt treigere.

Den nye hadde 45mm lagere istede for 50mm. Har dreid foringer og fått den inn, men da viser det seg at boltsirkelen til kronhjulet ikke passer så den må borres om. S: Men har ikke tenkt å gitt meg før det funker.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av festene.

KopiavCIMG1483-1.jpgKopiavCIMG1484-1.jpg

 

Laget 2 vinkler i toppen, der var det ferdige gjenger i karosseriet, i bunn er det en alminium vinkel profil som er festet med karosseriskruer. På turbo siden er det 90 grader siliconslange 3-2" og 3-2,5" på sugesiden da det er 3" inn på intercooleren.

 

Tak vingen er original toyota, bestilte den med da jeg kjøpte bilen ny.

 

Oppskrifta på red boksen vil jeg ikke gi fra meg uten videre. Har holdpå siden i sommer for å få det bra :S

Endret av 242-T6

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår