Gå til innhold

Toyota hiace 4wd 06, reduksjonsgir, alucooler

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

flotte greier dette! Selvfølgelig bør man holde enkelte idèer for seg selv når man har lagt nedi mye arbeid. Du får komme med en ørliten kunngjøring når sjangsen byr seg :)

 

fin vogn du har der

 

Ja, har kjøpt flere girbokser og skrudd i stykker for å finne ut hva som passet best. Så det blir litt urettferdig :)

 

Takker

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om du har holdt på siden i sommer kunne du spurt meg pent kunne jeg gitt deg kjapp info på hva du skulle gjort for å bygge om reduksjonskassa di!

 

I tilleg kunne du fått en utveksling på 900m i timen på tomgang!!

 

hadde du hatt grep nok, kunne du slept en semitralle etter deg på låste hjul!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har holdt på siden i sommer kunne du spurt meg pent kunne jeg gitt deg kjapp info på hva du skulle gjort for å bygge om reduksjonskassa di!

 

I tilleg kunne du fått en utveksling på 900m i timen på tomgang!!

 

hadde du hatt grep nok, kunne du slept en semitralle etter deg på låste hjul!

hadde transferen bare vært lik som på hilux så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg original toyota box og levert tilbake den gamle.

Virker som den går ca like bra. Har tatt noen tider på den så jeg skal få sjekket oppimot tidligere.

 

Men den går vertfall ikke i nødmodus nå da.

 

Når det kommer til ARB lockeren går det litt treigere.

Den nye hadde 45mm lagere istede for 50mm. Har dreid foringer og fått den inn, men da viser det seg at boltsirkelen til kronhjulet ikke passer så den må borres om. S: Men har ikke tenkt å gitt meg før det funker.

du får kjøpt 50mm også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått det til. Bynte kl 06.30 i dag. Byttet bakdiff til en med ARB locker. monterte kompressor, brytere og ledningsnett.

CIMG1855.jpgCIMG1857.jpg

 

Prøvde bilen etterpå, kjørte på skrå ned i ei veigrøft med masse snø. Da ble den sittende bom fast. Så prøvde jeg å låse center diffen, men kom frendeles ikke løs. Så koblet jeg inn ARB n. Da bynte den og gå litt sidelengs og vips så var den oppe :) Det er nesten som å få 4 hjuls drift på nytt.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått det til. Bynte kl 06.30 i dag. Byttet bakdiff til en med ARB locker. monterte kompressor, brytere og ledningsnett.

CIMG1855.jpgCIMG1857.jpg

 

Prøvde bilen etterpå, kjørte på skrå ned i ei veigrøft med masse snø. Da ble den sittende bom fast. Så prøvde jeg å låse center diffen, men kom frendeles ikke løs. Så koblet jeg inn ARB n. Da bynte den og gå litt sidelengs og vips så var den oppe :) Det er nesten som å få 4 hjuls drift på nytt.

om du ikke kommer opp med arb på, så tapper du ut luft.. 8 psi å du har på nytt 4wd på nytt! sykt forskjell!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør pent med kjetting så du ikke tar arb eller cv ledd..:partyon::partyon:

 

Jo, men skal vel mye til å knekke ARB n? jeg har jo ikke store hjul og kjører ikke mye offroad. Mest på kronglete plasser med tilhenger.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår