Gå til innhold

Bestefar

Ranger emnet


Panser

Anbefalte innlegg

Hei, har fått meg en knall god 4 hjulls trekker, men den sliter med å starte..

 

Har skifta allt av tennings deler, være seg stift, plugg ledninger, plugger, fordeler lokk, rotor.

 

Jeg må chinne veldig lenge for å få start, og når jeg skal ha start om morgenen, vil den ikke i det hele tatt..

 

HAr klødd meg godt i hode nå, og lurer på om noen kan ha noen tips? Eller som har hatt det samme problemet, og fått fikset det.

 

Det er en 1.5 med gasser.

 

Fikk et tips om å prøve kondens fjerner, men har liten tro på at det er kondens som er problemet... har fyllt opp med bensin 2 ganger etter at jeg kjøpte den.

 

Er skikkelig takknemlig for litt råd :)

Endret av Panser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stopper den når den blir varm, soter den?

Jeg vet at noen eldre toyota har problemer med noen vakkumgreier på gasseren, som kan gi startproblemer, men da soter de voldsomt på pluggene og drukner varme også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bærer det snart til sinnsykehus....

 

Jeg blir gal av dette. Alle tennings delene er nå nye, ny dynamo, luftfilteret, og oljefilteret er helt nytt, ny olje også seff!

For å toppe det, så er topp pakningen også ny.

 

Men den er slitsom å starte likevell... :(

 

Nå er det vel bare justeringene som kan være utav helvete feil...

 

Automat choken tuller også, og den liker å aktivisere seg under kjøring. Når jeg gasser, så skrur den seg på, uansett hvor varm motoren er... Slitsom å ha 3000 omdreininger på tomgang i hvert eneste kryss.. uff.. Mye bensin bruker den også.

 

 

Det er en 87 model dette, med 1.5 motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I instruksjonsboka står det at gasspedalen skal trykkes helt inn, så slippes ut. Så starter man bilen. Dette aktiverer automatchoken, og gjelder bare ved kaldstart.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Takker til de som har kommet med gode forslag her!

Har tro på vacume klokka.

 

Har ikke skifta den enda, men nå har den også begynnt å bruke SYKT mye bensin... Legger med en fiffig illustrasjon som viser skrekken...(se på triptelleren, den ble nulla etter smekkfull tank)

 

2ludq3n.jpg

 

 

 

Forbruket tilsvarer jo en starcraft... uff

 

Hjelp sier jeg bare....

 

Bilen er fremdeles 15 literen. 87 model.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår