Gå til innhold

Bestefar

Ranger emnet


Panser

Anbefalte innlegg

Jævli mye olje!!!!!!!!

 

Fylte på nesten 2 liter for 3 uker siden.....

 

I går var det nesten knusk tørt igjen....

 

 

 

 

KJÆRE Toyota elskere (og mange av dere har sikkert peiling også)

 

Et ynkelig og pipete rop om hjelp her...

 

 

 

Får forresten nevne at jeg har fått dreis på bensin forbruket:) 0.8 på mila nå:) Det er jo levelig, men skal gjøre hva jeg kan for å presse det yterligere ned:P Er jævli morsomt og skru på denne bilen,(for ikke å snakke om å ha det gøy på de is og snødekkte vegene:D) og vil at den skal fungere skikkelig.

 

 

Hvem er admin her? Kunne tenkt meg og skifte overskrift i tråden. Bruke denne til en liten prosjekt tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem er admin her? Kunne tenkt meg og skifte overskrift i tråden. Bruke denne til en liten prosjekt tråd.

 

Det gjør du enkelt selv ved å redigere første innlegg, og trykke "go advanced" :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bilen er friskmeldt fra sin sykdom:cheers:

 

I påsken var det duket for mekanikk aften, og påske egget var i form av et stykk ny bensin pumpe. Membranen var gåen, og det ble ikke opparbeida noe trykk... Burde jo ha sett dette med en gang iom. at den spytta bensin og olje rett i torpedoen , men men.

Nå er bilen iallefall velsigna med nye tenningsdeler og ny pumpe.

 

Fikk dratt rundt med mig`n på eksosen også, etter at den ble dratt av i ei snøfonn. Fy søren hvor godt den 4 hjulstrekken fungerer forresten, hadde snø oppover dørene på bilen :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det skift av olje og filter. For en herlig lyd når motoren er i orden, og har fått seg litt øl :)

Nå gjelder det bare å få kommet seg til en sjappe som kan justere gasseren for meg. Da blir det nok start før nøkkelen blir vridd om.

 

Neste nå blir ny clutch. Syter litt med det iom. at uansett hvilken metode jeg velger, enten å vippe ut motoren eller å demontere kassen + akslingen, så blir det mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...
Ventil tetninger... er det råd å få tak i det til 3a motoren?

 

Spruter din bil også olje opp i luftfilterboksen? :)

 

Kult at du eig Tercel da! Har hatt to stykker i ein alder på 14, men måtte nok kaste dei på grunn av rust. :(

 

Angrer på at eg ikkje beholdte dei, så eg kunne pusse dei opp i framtida.

 

Begynner og bli få av dei på veiane våre.

 

Du kan jo hørre med Mekonomen, eller Toyota om de har.

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva som er likt og ikke, men 4A-motoren fra corolla av samme alder, er sterkere enn 3A-motoren. Rundt 15hk mer og mer moment.

 

Men skal man først bytte motor, så er det kanskje greit å gå høyere opp enn det. Bør da være mulig å få tak i noe morsomt?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva som er likt og ikke, men 4A-motoren fra corolla av samme alder, er sterkere enn 3A-motoren. Rundt 15hk mer og mer moment.

 

Men skal man først bytte motor, så er det kanskje greit å gå høyere opp enn det. Bør da være mulig å få tak i noe morsomt?

 

Har hørt om ein fyr i Amerika som heiv nedi ein 4AGE motor ned i ein Tercel :D Den motoren går jo ann og montere turbo på og da.

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på motorbytte. Den er drit kul å leke med på nysnø... forresten, alt som er glatt :D, men har nok altfor lite krefter etter min smak :P

 

4AGE hørtes kult ut det. hvilke biler står disse i da?

 

740bjørn: Ja de er så stygge at de er kule disse bilene hehe :) Jeg har arvet bestefars "gammelmann" hatter, og en av dem har jeg stifta til hattehylla, til åsyn for føreren som ligger bak og lugger på gassen hehe:P

 

Arva forresten noen par med treski og staver som skal opp på taket i vinter :) Blir nok mange lange øyne når bestefar slædder sidelengs igjennom svingene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår