steiney Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Hei! Jeg sliter med at jeg ikke får opp temperaturen på min 1999 Passat 1.9 TDI. Er det noen som vet hvordan man bytter termostaten, og hvor den sitter? Det klakker også når jeg gir gass og svinger, samme hvilken side jeg svinger til. Noen som har vært borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 kva motor har du? 1.9 tdi får du i mange utgåver. Og er bilen bruktimportert? Klakking i sving kan vere drivknutar, eller kanskje slitte kuler på stag i forstilling. Vanskelig å sei ut frå ei kort forklaring. Jamn klakking heile tida i sving, eller berre av og til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Hvis du tråkker inn clutchen når du svinger.. klakker det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 MODELLEINFO Merke: VOLKSWAGEN Modell: PASSAT (3B) (I) Diesel Typ: 1.9 TDi Registreringsår: 1999-2000 TYPEINFO Karosserikode: 3B Motorkode: AJM/ATJ Motoreffekt: 85 Dette er det jeg vet angående motortype. Har automat så det er litt vansklig å si, men har inntrykk av at det kun kommer når jeg for eksempel kjører ut av et kryss og gir på litt mens jeg svinger brått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Legg over og sjekk mansjettene på drivasklen din. Hvis disse ikke er hele så kan jeg nesten vedde penger på at det er en drivaksel/knute som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 du har altså ein 115hk pumpedysemotor. Det har eg og, og eg får ikkje varme i denne før etter 10 min køyring. Ved kaldt vær og nedoverbakke, forsvinn varmen, kjem ned i 60 grader på motoren. Eg har skifta termostat 2 gongar, først pirat, så orginal for å prøve å få meir varme, men det hjalp ikkje. Min bil er bruktimportert, og eg har forstått at den då ikkje er bygd for nordiske forhold, manglar noko varmekolbe eller ekstravarmar eller noko slikt. Men, viss du skal skifte termostat, ligg den på motorens Venstre side, litt trangt der, men går fint egentlig. Du fin ein tjukk slange som går inn på ein plaststuss litt nede på sida der, kjem litt på skrå bakfrå/nedanfrå og går inn på plaststussen. Stussen står på eit deksel på motoren, inni der ligg termostaten. Festa med 3 skruar. Kjøp orginal termostat, då passar o-ringen best, og lettast å få det på plass at. Håpar du forstår ei litt tungvint forklaring.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 blir den ikke varm så kan det være luft i systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg