audun34 Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Kompis av meg plages med oljelekasje og lavt oljetrykk ved gasspådrag. Toppdeksel-lokke ble fjerna for lekasjen var i forkant rundt kamakslingen og førte til olje på register-reim. Det ble oppdaget en sprekk under kammen heilt i forkant nesten med tetteringen som ligger rundt kamakselen. Denne sprekken er ugjevn, har ugjenvn kant og ser alt annet enn orginalt ut. Dette er jo da en alutopp, og det er ingen slitemerker på kamaksel, så det har ikkje blitt slitt til. Jeg lurer på om denne sprekken er orginal, og i så fall hvilken hensikt den har? Har fått høre "jada, ska være der, er oljeretur" og slikt, men utforminga virker som noen har satt en meisel mot og slått denne sprekken, mens alle andre hull er pent maskinert. SÅ, noen som har peiling på dette vær snill å si hva dere mener og tror :) takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Har ikke vært borti B23 toppen, men jeg tror ikke den skal være der:rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Ser skaden sånn ut?? I såfall så kan du finne ei diger dynge å legge den toppen på. Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun34 Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 2fast4all .. hehe akkurat ser skaden ut, og ja, jeg regna med at den ikke sku være der, men har hørt litt av hvert fra noen folk som i følge dem selv kan skru bil osv. Men jeg stilte meg sterkt i tvil, og fikk jo nå bevist at jeg hadde rett :) Tusen takk for hjelpa! Er det noen som vet hva som lager denne skaden ? Det er jo ingen slitekanter på kamakslingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 jeg har også vært med på å skru på den volvoen som har den skaden audun snakker om, og ja den ser AKKURAT sånn ut. jeg lurer mest på hvordan i helvette det hullet har blitt til? er det typisk volvo b230 problem? Siter '88 Bmw e34 520i '86 Toyota Corolla 1.3 '84 Toyota Celica Supra 2.8i (x) '86 Opel Ascona C 1.8i (x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Er kammen som sliter hull der. Toppen er i alu, og kammen i noe veldig hardt så da vil det ikke bli skader på kammen. Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Er kammen som sliter hull der. Toppen er i alu, og kammen i noe veldig hardt så da vil det ikke bli skader på kammen. Da må de jo være neo form for kast i kammen... :rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun34 Skrevet Januar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Ja lurte også på hvordan kammen sliter det hullet. Vedkommende det er snakk om, kjøpte en brukt topp sør på og fikk sendt nordover. Da oppdaget vi at den toppen han fikk tilsendt hadde akkurat somme skaden. Det var jo litt rart da, så nå sitter han der med 2 topper som ikke er brukbare. Så er dette noe flere har vært borti med gammel volvo? Motoren er en volvo b23k .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 det er oljeretur kjøp en ny topp da vel akkratt samme "hull" på en ny... hadde ikke det hullet vært dær hadde simringen "hoppet" ut av sporet sitt... olja skal gå den veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 altfor mange "internett-mekanikere" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 begge toppene til kameraten er brukbare hvis det ikke ar noen annen skade på dem da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun34 Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 se på hulle.. sku da tro at volvo greide å lage ett bedre oljereturhull enn som så .. ser jo ut som det er banka inn med meisel .. og virka jo logisk det 2fast4all sa ang. at kammen sliter det hullet, fordi vi fant metallspon på innsida av hullet når vi så nermere på det, så tipper dette er metall fra toppen, som kammen sliper av. SÅ, kan noen komme opp med en rimelig solid forklaring på om dette er oljeretur eller kammen som sliter det hullet ? Sku da som sagt tro at volvo greide å lage ett penere oljeretur-hull enn som så, men jeg er ingen mekaniker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun34 Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Vil bare gjøre oppmerksom på at hulle ble først oppdaga for ca. 2-3 uker siden. Og når vi nå for 4-5 dager siden skrudde opp toppdeksle på nytt, så vi at hullet faktisk hadde blitt litt større enn sist.. så noe må ha skjedd men en solid forklaring er sterkt ønsket :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 jaja stol på vem du vil alle de volvo 8v toppene jeg har hatt opp har dette hullet de jeg har hatt opp er 160 topp 2x 398 topp 1x 530 topp 1x 531 topp 1x så du får dra på volvo å spørre en av "gamlegutta" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 du får legge kammen i toppen uten overfall og snurre på den .. se om den subber neri... kom tilbake med hva du fant ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.