kris_roald Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Hei, har planer om å overhale ene motoren min, og lakkere den. Så da tenker jeg på å plukke den helt i deler, og lakke hver del for seg. Noe jeg må passe på ved montering av motoren? Har bestilt meg pakningssett, noe annet jeg burde skifte? Svinghjulsbolter og andre strekkbolter? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Topplokksbolter om det ikke er spesifisert at de kan brukes om igjen. Ei tube med skikkelig pakningssement, den oransje man får kjøpt noen plasser er god. Og ei flaske superlim kan være lurt å ha for å lime fast enkelt pakninger. Ellers, noe å vaske det klinisk reint med, og pass på at du ikke lakker så det kommer lakk der det ikke bør være det. Korkepakninger kan være lurt å legge i oljebad først. Om du skal til skikkelig, bytt ting som vannpumpe, register om slitt, og ikke gløem oljepumpa, den bør i det misnte sjekkes grundig, og kanskje skiftes uansett. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg