Gå til innhold

Kjøpe min første bil.

Ranger emnet


Ermac

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sikkert mange lignende poster som havner her, men trenger tips så...

 

Er 18 og har lappen antageligvis om en måned. Så derfor må jeg ha meg en bil. Jeg har ingen peiling på biler, men vet at jeg vil ha en billig og kul ungdomssbil. Kanskje med litt kraft i også...

 

Har lyst å kjøpe en Volvo 240 siden bekjente sier at det er veldig brae biler å kjøre. Samt. at den har bakhjulstrekk og er kul. Men har dere erfaring med den? Er det en bra førstebil?

 

En annen bil jeg har fattet litt interesse for er Subaru L-serie 1,8 turbo. Har hørt at den bilen har ALT. Hva ALT består av, vet jeg ikke egentlig ikke, men den har 4x4 iallefall. Er visst Turbo på disse også.. Noen som har erfaring med disse bilene? Ser ikke kul ut, men går visst som bare det.

 

Har også sett på Toyota Carina og Volvo 740, men litt usikker der.

 

 

Jeg har 25.000 kr å rutte med. Hva anbefaler dere ut av disse? Vet dere om noen ANDRE gode førstegangsbiler?

 

PS! Assosiserer Golf med bestemødre, så det vil jeg ikke ha..

Endret av Ermac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å kjøpe en Volvo 240 siden bekjente sier at det er veldig brae biler å kjøre. Samt. at den har bakhjulstrekk og er kul. Men har dere erfaring med den? Er det en bra førstebil?

 

Har også sett på Toyota Carina og Volvo 740, men litt usikker der.

 

På kjøreegenskaper scorer 240 dårlig, den er helt heslig å kjøre.

Se om du finner en 760 eller 960 (vet ikke hvilken pris de ligger på). De har delt bakaksling, noe som gjør de bedre enn 240/740/940.

 

Jeg ville sett på Mercedes 190E (w201) også, om jeg var deg. Gode biler til gode priser. Er manuell et krav, så finnes det flere med det og.

 

Japanske biler vet jeg dessverre lite om, så der får noen andre informere deg :)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 eier ikke kjøreegenskaper, men er en morro og artig bil ellers. De tåler også en solid trøkk. Ellers er det veldig lett å skaffe deler til, og de er veldig lette å skru på. Jeg vil også si at det er tålig god kvalitet på bilene da ting varer ganske lenge. Motorene tåler også mye juling. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte litt W124 Mercen til en kompis i sommer, og den overraska meg veldig. Den var riktignok tung og litt sedat (du kan sikkert fø større motor enn han hadde da) , men den føltes allikevel jævlig stødig og fin på veien. Det må være no genialt MB har gjordt med hjulopphenget på den bilen.

 

Kjøremessig var den komplett overlegen en 240 i alle fall, men om 240en har andre styrker som gjør at den vinner "overall" skal ikke jeg svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår