¤haz¤ Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Lager egen tråd om dette spørsmålet: Lampen til kjølevæskebeholderen lyste da jeg slo på motoren i sted og slukket kort tid etter jeg kjørte agårde. Da jeg parkerte hjemme åpnet jeg panseret og sjekket nivået i beholderen, litt mørkt var det og helt umulig å se noen strek for hvor "vannstanden" skal være (min-maks eller noe slikt..) Skal jeg bare etterfylle litt og håpe lampen forblir slukket? Bør jeg sjekke for lekkasjer, evt slanger, i såfall hvor? Er dette et problem på disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VENTOFAN Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Jeg hvet ikke om at det er et problem på disse bilene, men du burde skjekke -Den lampa gir bare varsel om lavt nivå i ekspansjonstanken på kjølevæsken Hvis ikke det blir bedre så prøv disse alternativene: -Kjølevæske tanken - Føleren som sitter inne (prøv røske litt forsiktig på den ) -at lampa lyser kan være føleren som kanskje må skiftes. - Siter VW GOLF CL--- Vw Golf PINK FLOYD *solgt*----Vw Golf Cl** VRAK** Audi A4 B5 1997*solgt* TOYOTA corolla 1,4 vvt-i**SOLGT** Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
¤haz¤ Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Jeg hvet ikke om at det er et problem på disse bilene, men du burde skjekke-Den lampa gir bare varsel om lavt nivå i ekspansjonstanken på kjølevæsken Hvis ikke det blir bedre så prøv disse alternativene: -Kjølevæske tanken - Føleren som sitter inne (prøv røske litt forsiktig på den ) -at lampa lyser kan være føleren som kanskje må skiftes. - Ok, da forsøker jeg først og toppe den med kjølevæske. Jeg åpnet lokket til kjølevæsketanken og kunn se væskenivået i bunn av det røret som gikk ned, men kunne ikke se noen føler, er du sikker på at den er tilgjengelig for "røsking"? Eller sitter den et annet sted? Har du peiling på om det faktisk er en strek på tanken som indikerer nivået som væsken bør ligge på? Slik det er på tanken for bremsevæske blant annet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeRmAnSeN Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 kjølevæske lampa kan også lyse vis det er noe galt med kjølevifta. ofte styreenheten i v. innerskjerm foran som er defekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
¤haz¤ Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 ok, greit å vite, takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg