Gå til innhold

hvor mye tåleren en getrag 240

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

har fått tak i meg en getrag 240 kasse fra en rekord 2.2i, planen min er egentlig å ha kassa i en volvo, men siden den org står i opel så tenkte jeg at det var lettest å skaffe info og erfaringer om denne kassa. jeg har planer om å ha en effekt på rundt 200hk med turbo å så er jeg bekymra for om kassa tåler effekten og det høye momente den komer til å bli utsatt for. så er det noen som bruker slike kasser sammens med turbo motor så vill jeg gjerne høre deres erfaringer med kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Getrag 240 og 265 er samme "smøret" som R25 desverre.. Og r25 tar kvelden ganske fort bak en ynkelig 3.0i på ca 180hk om man spinner en del ! Og viss du skal koste på deg ei 265 så er det lurere og få tak i kasse fra M3 og få sveist om clutch huset ;) Er billigere også :)

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Getrag 240 og 265 er samme "smøret" som R25 desverre.. Og r25 tar kvelden ganske fort bak en ynkelig 3.0i på ca 180hk om man spinner en del ! Og viss du skal koste på deg ei 265 så er det lurere og få tak i kasse fra M3 og få sveist om clutch huset ;) Er billigere også :)

 

Getrag kassene e en GO del sterkare en GM si r25 kasse sann du veit de,

 

Men passa no ikkje me opel kasse på volvo då? vertfall ikkje 240 kasså

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Getrag kassene e en GO del sterkare en GM si r25 kasse sann du veit de,

 

Men passa no ikkje me opel kasse på volvo då? vertfall ikkje 240 kasså

 

De tåler mere power ja, men hvis du er uheldig og bommgirer når du spinner så er det slutt ganske fort for getrag å. Har da klart det selv vertfall..

81' Rekord E1 2,2i - Spiker

86' Rekord E2 2,6i - Solgt !!

78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt

99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tåler mere power ja, men hvis du er uheldig og bommgirer når du spinner så er det slutt ganske fort for getrag å. Har da klart det selv vertfall..

 

da trur eg du må hatt ei slitt kasse, kjenner flere og har hørt om mange som har brukt 240 kasse på 3 liter i flere år og herja mye og di har holdt da, men du kan ha vert uheldi da

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo i tilfelle sveise om clutch huset på 240kassa for å få den til å passe på volvo motor, 262 og 265 kassan har løst clutch hus å da bruker man bare ei adapter plate mellom kassa å volvo clutch huset. men får sjå ka jeg gjør. har jo seff vært kult å prøvd 240kassa å, å så da har jeg jo en mulighet til å lære meg å sveise om clutch hus på girkasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo i tilfelle sveise om clutch huset på 240kassa for å få den til å passe på volvo motor, 262 og 265 kassan har løst clutch hus å da bruker man bare ei adapter plate mellom kassa å volvo clutch huset. men får sjå ka jeg gjør. har jo seff vært kult å prøvd 240kassa å, å så da har jeg jo en mulighet til å lære meg å sveise om clutch hus på girkasser

 

240 kassa er vertfall en relativt billig løsning på en passe sterk kasse da :)

men er litt arbeid å bytte clutch hus da,

 

Men hva motor skal du ha å ca mye hk og nm?

skal du noe serli over 200 hk og 260 nm er de ikke noe serli vert arbeidet og sveise om clutch huset, ivertfall må du kjøre relativt fint

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo på en volvo turbo motor jeg skal ha den på. har vell kanskje 180 turbo hk. men jeg tror ikke at getrag 240 kassa kan være noe dårligere enn volvo sin m46 og m47 kasse, disse kassene er så dårlige at man kan tro di er laget av en omsmelta gråtass.

 

Er nok bedre en dem ja :)

Gråtass er jo kjempe greier de hehe :D

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår