BjørnarGolf Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Heisann :) Har et merkeligt problem på min 93 golf GL 1.6 monotronic. Den må som regel startes me litt gass. så sviver den fint. men når jeg slipper ut clutch, kan den bare daue av, det samme kan skje når jeg har kjørt ca 5 min. Den kan stoppe sånn helt uten videre, det er ikke noe fjusking, bare bom stopp. Virker som den mister tenning eller någe. Dette skjer ikke bare når jeg slipper ut clutch, den kan åg komme på et punkt der eg har litt gass, sånn eg har litt turtall. Så kan turtalle synka å stiga opp igjenn 2-3 ganger, før an dør. Etter den har dauet ut, er d bare å ha litt gass, så strarter den lett som det. ikkje tungstarta i d heila tatt. Alt aent er fint på bilen, så e sinnsygt plagsomt problem :( Håbe någen har svar. Takk :D Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Ingen som har opplevd dette? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 D kan vel ikke være hjernen, siden den bare er sånn etter oppstart, og når den er kald? Kan møller ta en billig diagnose å se hva som er probleme om det er elektrisk? Er ikke noe einstein i elektronikk. Vett bare va det gjør osv. Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 ingen? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Sjekk om det er hull på gummipakningen mellom innsug og monojeten ("forgasseren"). Altså falskluft. EDIT. Går ut i fra det er monomotronic du har. Hvor i Rogaland du holder til? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Har gått over en del ting jeg har misstanke om(falsk luft osv) Men virket ok det. Jeg koblet ut den ledningen som går fra katalysator til luftboks, da sveiv den mye bere. Men probleme er ikke helt vekke :( Må fremdeles ha gass når jeg starter den kald, men etter et par min kjøring er den helt fin! Så er nåkk noe elektrisk. Den koblingen jeg nappa ut, er den til luftmengde? Ser den og lukker/åpner mellom varmt opp luft fra eksos, å loft rett fra friluft. Finner ikke ut hvordan jeg stiller tomgang heller :P Vet du? Jeg holder til på Mosterøy, naboøya til Rennesøy. Du kjenner kanskje til den Quattro73 :) ? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Er mono ja. Har gått over en del ting jeg har misstanke om(falsk luft osv) Men virket ok det. Jeg koblet ut den ledningen som går fra katalysator til luftboks, da sveiv den mye bere. Men probleme er ikke helt vekke :( Må fremdeles ha gass når jeg starter den kald, men etter et par min kjøring er den helt fin! Så er nåkk noe elektrisk. Den koblingen jeg nappa ut, er den til luftmengde? Ser den og lukker/åpner mellom varmt opp luft fra eksos, å loft rett fra friluft. Finner ikke ut hvordan jeg stiller tomgang heller :P Vet du? Jeg holder til på Mosterøy, naboøya til Rennesøy. Du kjenner kanskje til den Quattro73 :) ? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian1301 Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Har nesten samme problem på min 92 GTI. Den fjusker en del på lavt turtall, spesielt når den er kald. Når jeg er ute og kjører og tråkker inn clutchen faller turtallet ofte ned til nesten 0 så hopper det opp og ned et par ganger før den blir normal igjen. Stopper og plutselig i et og annet kryss, men alltid lett å starte igjen. Har prøvd å bytte fordeler, rotor og pluggledninger og det resulterte i at den ble helt fin i 2 dager. Har og spraya startgass fra luftfilter til innsug for å se om den drar falskluft, men nei... Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Hørres ut som det samme probleme ja! Jeg dro ut den koblingen som kommer fra katalysator å går til luftfilter boksen. visst du har motoren igang når du jør dette, så hørre du at an svive mye jevnare på tomgang. Va jaffal sånn på min. Men vil jo finna udav ka som e d virkeliga probleme. Men itte eg drog ud den koblingen på luftfilterboksen, har eg bare opplevd at an har stoppa når eg trødde inn clutchen 1 gang, på 5-6 dagar. Ska ringa møller å hørra om di vett ka som ikkje sammarbeide, siden an bler bere når eg drar ud denne koblingen. Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Er vel ikke noe ledning fra luftilfter boksen til katalysator. Er det ledningen til Lambdasensoren du mener? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Den ledningen fra katalysator deler seg i en kobling, så går d 2-3 ledninger opp til luftfilterboks? vett ikkje funksjonen? Ska ta et bilde av den eg meine, så bler d bere forklart :) Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Styringssaken til katten ja. Sjekka fordeleren og rotoren? Det ville jeg gjort + bytta plugger. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Tennpluggar e skifta for ikkje lenge siden. Denne styrings enheten t katten? Ka den styre? Bilen svive heilt fint uden den kobla t... Så nåkk någe me denne styrings enheten. Ska hørra me Møller ka d kan ver, siden denne koblingen avgjør kossen den svive:P Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Jeg holder til på Mosterøy, naboøya til Rennesøy. Du kjenner kanskje til den Quattro73 :) ? Ja, vet godt hvor det er. Tenkte jeg kunne kikket på det om du bodde like i nærheten, men det er et stykke til Mosterøy ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Ja, vet godt hvor det er. Tenkte jeg kunne kikket på det om du bodde like i nærheten, men det er et stykke til Mosterøy ;) Det var en snill tanke ! Vett du va denne sensor/styrings enheten jeg har plugget ut har som funksjon? Siden når jeg plugger den ut, så sviver motoren mye bedre på tomgang, ikke noe forskjel på vanlige kjøring. Å kossen stilles tomgangen på denne 1.6 monotronic driden :P? Me eingang eg røre gassvire, så lige ikkje motoren det! Bjunne å juksa, før an stoppe. finne ikkje sånn skrue som regulere åpning på spjell heller :( Takker for alle svar, bjunne vel å nærma meg ein løysning håbe eg :D Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg