Gå til innhold

Med kjærlighet til kvalitet

Ranger emnet


brehep

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ny Corolla Verso i feb 2009. Det har vært en slitsom opplevelse og en stoooor tolmodighetsprøve. Har hatt noen små problemer med bilen som jeg har forsøkt å få lokal leverandør (i Drammen og Lier) til å rette opp. Det er helt utrolig hvor lite kometanse og kunnskap disse har om bil...

 

Ikke etter et eneste verkstedsbesøk har de klart å gjøre alt riktig.

1. De leverer ut bil med feil dekktrykk etter omlegging og test av dekk jeg klagde på. Dette skjedde 3 ganger. Prøv og spør disse om forstilling. Da finner du fort ut at du vet mer selv..

 

2. Manglet kupe filter og skrue som holder hanskerom på plass etter rensing av airkondition anlegg.

 

3. De klarte å skrape opp venstre side på bilen da den var inne til lakkering av høyre side som følge av skade. Ikke nok med det men de valgte en billig variant når dette skulle utbedres. Det ble store nyanser i fargen.....så de måtte lakkere på nytt.

 

4. Leverte en skriftlig bestilling på montering av motorvarmer der det sto nøye beskrevet hvor kontakt ol. skulle stå. Dette ble vannskelig så de gjorde akkurat motsatt....

 

5. Låne/leiebilene jeg har fått har vært møkkete. Jeg har både vasket og støvsuget før bruk...En bil jeg hadde i august hadde fortsatt vinterdekk på montert.

 

6 Med mer........

 

Og til slutt får jeg jo høre at jeg er den første som klager på denne type feil og mangler. Blir jo behandlet som en dust....

 

Mulig Toyota er god kvalitet, men de sliter også med feil.. Opplevd kvalitet er vel heller ikke bedre enn det svakest ledd i kjeden. Sørg i allefall for å ha alt skriftlig når du begir deg ut på en reise med Toyotaforhandleren i Drammen og Lier.

 

Jeg kommer aldri til å sette min for i lokalet til denne forhandleren igjen..

 

Er det bare jeg som har opplevd noe sånn eller er Toyota bare fryd og gammen i følge kundebarometer etc...?

 

Nå skal jeg inn på verksted igjen....problemer med varme i seter

og kondens i begge baklyktene. Den ene baklykta er allerede skiftet en gang for samme problem....men dette går selvfølgelig på garanti.

Endret av brehep
Ny relevant informasjon:)

brehep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Nå er det riktignok ikke fullt 25 år siden toyota var bra biler, men det har desverre tapt seg kraftig de siste årene. De har også ofte svært dårlig kundebehandling...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så du skulle sendt sjefen av alle sjefer; Akio Toyoda, en mail! Han er tydeligvis keen på å komme nærmere kundene;

Toyota has become too big and distant from its customers[/Quote]

 

Mer...

Toyota's Growing Pains

"They looked in the mirror one morning and had turned into General Motors," said Sean McAlinden, executive vice president of the Center for Automotive Research in Ann Arbor, Mich., as he rattled off a litany of big-company problems facing the once-Teflon Toyota:...[/Quote]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at dette blir mer og mer vanlig hos de fleste bilprodusenter. Før lagde man en bil for at den skulle holde, det tjente de ikke nok penger på. Nå lager de bilene slik at de skal holde en viss tid. Noen ganger går de istykker før denne tiden, men det virker som at de vil at alt skal gå istykker med en gang garantien har utløpt. Hvis man ser på helt nye biler, er det masse problemer med de fleste; Mercedes(rust), volvo(dillefeil), toyota(oljeforbruk og andre ting), volkswagen(alt går i stykker, hele tida) osv...

 

Så jeg tror ikke det bare er toyota som sliter... eller det vil si, de sliter ikke. Kundene sliter :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bygger inn slike små tidsinstilte gremlins som aktiveres dagen etter garantiutløp. Men som med alt annet, HE HE enkelte gremlins gjør som de vil :-) Mulig programert av Microsoft :-)

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men tipper de fleste som kjøper ny toyota ikke har noen spesielle følelser for bil eller bilinteresse. Og da nettopp trådstarter klager, er dette noe de ikke er vant til, for folk tar til takke med det kvalitetsnivået forhandleren er vant til å levere kunden...

 

Synes det er topp at trådstarter setter fokus på slikt.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok inne på noe der KjetilR. 90% av de som kjører Toyota er ikke intressert i bil, og da finner de også færre feil. Og samtidig har mange av bilene mindre utstyr. Disse folka vil bare ha en bil som går og går og kjøper da en billig utgave med lite dill. Ergo mindre ting som kan gå istykker... Og veldig mange har aldri prøvd noe annet. Du finner jo nesten ikke brukt Toyota hos andre forhandlere

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men tipper de fleste som kjøper ny toyota ikke har noen spesielle følelser for bil eller bilinteresse. Og da nettopp trådstarter klager, er dette noe de ikke er vant til, for folk tar til takke med det kvalitetsnivået forhandleren er vant til å levere kunden...

 

Synes det er topp at trådstarter setter fokus på slikt.

 

Du har FEIL!!!

 

Jeg har kjøpte en ny toyota i 08. En Toyota Auris. Kjøpte den hos Toyota Asker, men siden Toyota åpnet i Lier der jeg bor har jeg valgt å ta servicene der + når jeg har hatt noen problemer med bilen (har byttet DPF og EGR ventil). Har ikke hatt noen problemer og har en helt annen følelse av stedet. Har også kjøpt en mengde deler for å få bilen slik jeg ønsker den. Toyota her hjulpet meg med å finne alt fra instegningslister, styling, senking, ratt, ramme til 2-din spiller osv. Er forøverig veldig fornøyd med den fjærnstyrte dieselvarmeren.

 

Legger ut noen bilder av bilen

 

SG1L8163.jpg

 

SG1L8234.jpg

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du de fleste altså, du må vel innrømme at en stor del av kundemassen til toyota kjøper bilen for de ikke har peil/bryr seg og har hørt at Toyota er japansk kvalitet på sitt beste.

Hvorvidt det stemmer gidder jeg ikke diskutere, men en relativt stor del av Toyota`s kundemasse er slik.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører jeg 30 000 km i året og er rundt omkring i Norge og det er veldig veldig få som har en toyota utenom det som er standard.. Ofte er toyotaene kø-skapende og har sjåfører som ikke egner seg til å ferdes i vanlig trafikk.. Har hatt førerkort siden april 95 så jeg har hvertfall litt erfaring..

 

Så jeg regner med fortsatt at du som har denne fine toyotaen er unntaket som bekrefter regelen.. Og det er så i positiv retning..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår