Gå til innhold

Høyre regel på dette bildet?

Ranger emnet


sondremj

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Lurer bare på hva deres synspunkter er på dette bildet?

 

 

Tror dere det er høyreregel eller ikke på denne avkjøringen?

 

Avkjøringen går vist til et boligfelt.

Står ingen skilter eller lignende før avkjøringen.

 

Oppfattet avkjøringen som en normal privat avkjøring, så pang :(

 

 

Er veldig vannskelig å kunne vite at dette er et boligfelt. eller?

 

 

Om noen vil se en video fra området, så kan jeg sende link.

 

 

 

 

bilg.png

Endret av sondremj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for ditt svar :)

 

Er ingen skilt der. Har forklart dette til selskapet mitt(IF)

De mener det ikke har noen betydning.

 

De mener bilde og filmene jeg har sendt de ikke holder som bevis. Jeg må ifølge dem ha dokumentasjon på at det ikke er vikeplikt.

Bildene og filmene var ikke nok.

 

 

Tror jeg kontakter advokat på mandag.

 

 

 

God helg.

Endret av sondremj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for ditt svar :)

 

Er ingen skilt der. Har forklart dette til selskapet mitt(IF)

De mener det ikke har noen betydning.

 

De mener bilde og filmene jeg har sendt de ikke holder som bevis. Jeg må ifølge dem ha dokumentasjon på at det ikke er vikeplikt.

Bildene og filmene var ikke nok.

 

 

Tror jeg kontakter advokat på mandag.

 

nok en god grunn for å ikke ha IF som forsikringsselskap!

har hatt en del kontakt med forskjellige takstmenn på den gammle jobben (biloppretter), og IF, Gjensidige og storebrand er urimelige på utbetaling og taksering av skade ihvertfall!og da kan man jo bare lure på hvordan de avgjør skyldsspørsmålet!

så at du sitter med hel skyld nå kom ikke som noen overraskelse.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt det ikke er noen andre skilt/faktorer som spiller inn har du ikke vikeplikt.

 

Tja..

 

Som et utgangspunkt har man vikeplikt for kjøretøy som kommer fra høyre, om ikke annet er skiltet. Det er ikke verre enn det.

 

Dog gjelder endel unntak;

Kjørende som kommer fra parkeringsplass, holdeplass, torg, eiendom, bensinstasjon, gågate, gatetun eller liknende område har vikeplikt for annen trafikant. Det samme gjelder den som kommer fra gårdsveg eller annen veg som ikke er åpen for alminnelig ferdsel, eller som svinger inn på kjørebanen fra vegens skulder.

 

Så, med mindre veien trådstarter kjørte på er skiltet som forkjørsveg, eller den veien som går inn til høyre der kan kalles parkeringsplass, gårdsveg eller liknende og evt ikke er åpen for alminnelig ferdsel, så har han vikeplikt her, hvor kjedelig det enn måtte være.

 

Se trafikkreglene, §7.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig men Jonleo her. Du er ikke på en forkjørsvei og utfra bildet ser jeg ingen vikepliktskilt i veien du har pilen ved heller så her er det vanlig høyre regel.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..så er det vel isåfall der eventuell tvil må ligge.

 

Sånn sett er det (desverre) likegyldig hva du trodde eller anså, men jeg forstår tanken din..

Men skal du ha noe håp her, tror jeg at du evt må satse på at dette er en gårdsvei eller parkeringsplass eller liknende, ikke åpen for alminnelig ferdsel eller noe i den duren.

 

Å prøve seg med slikt som feks at gata ikke har et navneskilt og sånt er bare tull, det er "regler" som ikke eksisterer.

En har, inntil noe annet blir bestemt av skilting eller ved at et av unntakene i trafikkreglene oppfylles, vikeplikt fra høyre.

 

Men for all del, ikke jobber jeg med forsikringer og ikke er jeg jurist, jeg bare forteller hvordan jeg oppfatter trafikkreglene her.

 

:)

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for ditt svar :)

 

Er ingen skilt der. Har forklart dette til selskapet mitt(IF)

De mener det ikke har noen betydning.

 

De mener bilde og filmene jeg har sendt de ikke holder som bevis. Jeg må ifølge dem ha dokumentasjon på at det ikke er vikeplikt.

Bildene og filmene var ikke nok.

 

 

Tror jeg kontakter advokat på mandag.

 

 

 

God helg.

 

 

 

ta heller kontakt med kundeombudet hos IF, det hjelp i en sak jeg var iferd med å få skylda for alene, ble delt skyld i mitt tilfelle, men det var bedre det enn å sitte med hele dritten selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår