Gå til innhold

koble speedometer på feil aksling

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) ha en 240 (86 modell)som ikke fungere speedometeret på. og no ha jeg snakker med han som hadde bilen før meg og han sa at at han hadde bytta bakakslin te ei som er gammlere enn den som sto på og da blei d fra elektrisk til wire. noken som ha ide hva jeg kan gjøre med en bil som ska ha elektrisk speedometer med ei aksling som skal ha wire? :S

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først google.gif du. Så bestemmer du deg for om du vil skifte 1) speedo og om nødvendig girkassa, 2) setter på en speedoring på diffen eller 3) bytter til ny type bakaksling igjen. men hvis du velger alternativ tre må den ikke være FOR ny, for ryker du på trøbbel igjen. Lykke til! :thumb :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du bytter bakaksel må du passe på å få speedometer som er samme, for hvis du tar en abs aksel så er det feil antall tenner å da kjører du brått kjempe fort. (Har samme problem selv, men gidder ikke bytte aksel før jeg er helt sikker på at det ikke finnes en enklere løsning:P)

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår