comodin Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Hei jeg lurte på om jeg skulle kjøpe meg en Opel Omega.. men er litt usikker... jeg er ikke så kresen på bil, men jeg føler at jeg burde ha en som er billig og som det er greit og få deler til... Er dette en godt alternativ? Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega<3 Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Ja kjøp Omega;-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Opel Omega b er en utrolig god bil å kjøre, støysvak og har god komfort. Pass deg for rusten (hjulbuer, kanaler, dører og bakluke) og oljeforbruk. Det som også er et stort pluss er at det er billige deler til Opel generelt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandnesminor Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Ja, Opel Omega B e ein steike go bil, har ein sjøl å einast probleme e rustn, men jævli go på det meste forhold, arti på vintern, å kvekkar enn det folk trur:P Drømmen e såklart ``Vauxhall Carlton aka Opel Omega Lotus ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 OK :) Men den jeg ser på er en 1994 Mod. Vet ikke om det er noen svakheter med den? Har også en Volvo 740 som jeg ser på.. men er sabla usikker.. Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concker Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Etter min erfaring så er omega b en stor, billig og fin bil. Får veldig mye bil for pengene, eneste minuset er at veldig mye automat utgaver og rust på mange. men vis du ser litt godt etter så finner du nok en som er ganske fri for rust til en god penge. Skal du ha ungdoms bil er det bare og slenge på sportsgrill og lyktesenkere så ser den knall ut! Ellers er det en stor og sikker bil med mye plass, bruker relativt lite med drivstoff og går ganske bra, delene er generelt billigt til opel og det fås taki mye brukt deler også. Blir nok ikke misfornøyd når du ser mye bil du får for prisen ;) så samt den er i god stand generelt. Siter Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98" ------------------------------ Opel Omega B 2.0 16V 95" ------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Jepp.. Fant ut når jeg ringte på den så var det en B. Så det er greit. vi skal hen og se på den... så får se. den har under 200 000 km så det er derfor jeg vurdere den... så får vi se etter rust. men er det andre ting. det er 1994 som jeg har sagt. bakhjulsdrift, manuell gir, 16v. Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comodin Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Nå har jeg vert og sett på bilen, og det var ikke verst. Hu skulle ha 23 000 for ann. han har gått 197 000 km. det som var med den var at hun hadde skifta ut toppen for ikke så lenge siden, og ho mente at bilen var fylt på olje i sommeren en eller annen gang. men når vi sjekket så var det nesten ingen ting. kan det ha noe med det og gjøre med at den bruker kanskje litt mye olje, i forhold til det som er normalt. Så var det en ting til. og det var Frontruten. den var såpass sprekt opp at det er mistanke om at den ikke kunne gå gjennom EU. Mener han var 5-6 cm eller noe i den duren. Det siste var at det var en ganske lang ripe bak. ikke noe dype greier men den gikk fra døren på front siden til hjulbuen. Ellers var det ganske lite bunndrag. dette kan jo være at den er damekjørt... eller at den nye toppen rett og slett ikke er ordentlig inkjørt? Lite Rust. Lite KM. Lite feil. Vet ikke helt... Hva syns dere? Siter Må ha en fin dag/ Kveld :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concker Skrevet Oktober 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2009 Nå har jeg vert og sett på bilen, og det var ikke verst. Hu skulle ha 23 000 for ann. han har gått 197 000 km. det som var med den var at hun hadde skifta ut toppen for ikke så lenge siden, og ho mente at bilen var fylt på olje i sommeren en eller annen gang. men når vi sjekket så var det nesten ingen ting. kan det ha noe med det og gjøre med at den bruker kanskje litt mye olje, i forhold til det som er normalt. Så var det en ting til. og det var Frontruten. den var såpass sprekt opp at det er mistanke om at den ikke kunne gå gjennom EU. Mener han var 5-6 cm eller noe i den duren. Det siste var at det var en ganske lang ripe bak. ikke noe dype greier men den gikk fra døren på front siden til hjulbuen. Ellers var det ganske lite bunndrag. dette kan jo være at den er damekjørt... eller at den nye toppen rett og slett ikke er ordentlig inkjørt? Lite Rust. Lite KM. Lite feil. Vet ikke helt... Hva syns dere? Min bruker også litt olje, men er spørs om den bruker mye eller hun har vært litt slakk med og skjekke etter. det her var en 2liter 16v? vertfall min er også litt slakk i fra bunnen av men sparker i fra når får opp litt turtall. så vis den er damekjørt i tilegg kan det jo være noe der? Det blir jo en del ekstra utgifter her med tanke på ripe/frontrute osv, + at den bruker olje? :shake Jeg ville nå heller kanskje lett etter 1 som kanskje kostet 10,000 mer men som var tilnærmet strøken :D men så er jeg veldig fisefin når det kommer til bil også. Bare pass på at det er dokumentert når regg reima er skiftet, ellers burde du skifte for og være sikker. Siter Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98" ------------------------------ Opel Omega B 2.0 16V 95" ------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg