Gå til innhold

Hole's '93 Golf VR6

Ranger emnet


Hole

Anbefalte innlegg

Heisann, her er min nye konebil. Eneste "trassige" er at jeg må kjøre den selv, hehe. Bilen er helt orginal og har rullet 228.000 km og er byttet endel slitedeler siste året. Det fine er at den kun er voksenkjørt og skal fortsettes med voksenkjøring av meg (på vei til barnehagen med kidsa i). Har som alle mange drømmer om hva som burde gjøres med bilen, men jeg må innse at det blir drømmer. Hvertfall i første omgang. Planen er uansett at når ting blir slitt eller ødelagt blir det byttet ut med noe bedre, med andre ord: det kommer til å ta tid.

 

Noen bilder fr annonsen:VR6_13.jpg

VR6_14.jpg

VR6_15.jpg

VR6_12.jpg

 

Skal få tatt noen bilder når jeg har hentet bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lyktespyleren er ganske store ja. De er også ett tegn på at bilen er kjøpt ny i Norge, lyktespylere er ett norsk fenomen. Sjekket litt opp tidligere eiere og det er kun gamlinger som har eid den. Kan muligens være noe konekjøring da. Merket på turen oppover at det trengs nye dempere på bilen, sannsynligvis nye foringer også. Og ny potte trengs da det er litt lekasje på bakre potte.

Noen som vet hva ett bytte av foringer og dempere kan komme på i arbeid på ett verksted? Sånn ca? Blir vel kjøpt justerbare dempere.

Bør jeg bytte foringer både forran og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får hvertfall komplett powerflex foringssett til bilen hos turbofun.no for 2300kr ca om du vil ha noen som er litt stivere og mer holdbare visstnok =)

 

priser på jobb og slikt vet jeg ikke helt men betalte ca 3000 for å bytte foringer og bremseslanger bak på min stv.

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser ut til at det blir senk fortere enn antatt. Høres ut som ytre drivledd er gåent og da er det vel greit å ta dempere, foringer og drivledd i samme rennet.

 

Er dette noe jeg kan gjøre selv? Har endel verktøy og har skrudd litt før, men ikke akkurat dette. Er vel egentlig ikke noe hokus pokus så lenge man har riktig verktøy og vet ca. hvordan det skal angripes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dempere og drivledd er ting du sannsynligvis klarer selv og folk her inne som sikkert greier å gi en bra forklaring på drivledd. Foringer er litt jobb om du ikke har riktig utstyr. Vet ikke hvordan prisen på vr6 bærearmer er men på vanlig golf så er det så liten forskjell på kun foringer i forhold til bærearm MED foringer at jeg ville gått for hele bærearmen =)

 

dempere er simpelt å bytte bare husk å ha en boks med wd40 eller crc ;D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.germanautoparts.com/Volkswagen/Golf/Suspension/60/3

 

HEr finner du nok det aller meste du trenger til bilen din.

Grei pris på frakt, leveringstid 1-2 uker.

De leverer ikke varer som "gaver".

 

Btw, ville ha styrt unna slike "sportsforinger", da man egentlig ikke trenger denne ekstra stivheten.

Nok hjulstøy på disse bilene i utgangspunktet.

Endret av EliteCorrado

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Er det andre ting som bør byttes i forstilling/bakstilling når jeg først styrer med det?

 

Har et annet spørsmål også: Hva bør jeg velge? Rimelig justerbare dempere eller gassdempere og senkefjører? Tenker på funksjon og brukbarhet. Tenkte å ha 30 mm senk på fjører og senkeskåler (15mm) forran slik at det blir 45/30 senk.

Noen som har erfaring med Weitech senkefjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handlet litt deler på nett: Bærebro på begge sider, nye bærekuler, fjærbeinslager, ytre drivledd, dempere, senkefjører og senkeskåler. Trenger bare å få tak i foringer til bakstilling da ingen hadde dette på nett.

 

Nå er det bare å stikke å kjøpe meg noen bukker og Haynes "How to screw your Golf" bok og forberede seg på ei helg med skruing og mye banning. Nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår