Gå til innhold

først batteri, så oljelampe

Ranger emnet


elefant

Anbefalte innlegg

Torsdag ville bilen ikkje starte, fekk målt batteriet og det var ikkje heilt på topp. Reknar med det er stereoen som er problemet, vi har ikkje hatt bilen så lenge og steroen som fulgte med ser ut til å være litt merkelig tilkopla men har fungert greit. Kopla den i frå, men fekk ikkje ræva i sving før i dag med å få start på bilen igjen.

 

Bilen starta ved hjelp av startkablar med ein gong, men no blinker oljelampa.:(

Det var litt lite olje på, så vi etterfylte til rett oppunder max, men det blinker fremdeles. Har minimalt med teknisk innsikt, så tør ikkje la motoren stå på i tilfelle det gjør ting verre. :]

 

Tykkjer det er litt rart om dette er ein "følgefeil" av batteriproblemet, men eg veit jo så lite om sånt. Det var ein litt merkelig lyd då den gjekk, ein rytmisk tikkande lyd som eg ikkje kjente igjen frå tidlegare.

 

Sjølvsagt kjem dette no når vi skal køyre til sverige i ein begravelse neste veke. :fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknisk sett skal ikke batteri og oljelampa ha noen kobling, tenker jeg hvertfall:P Stereoen kan ha tullet med batteriet ditt, som du sier..

 

Du sier du har fylt på olje på den, da skal det nok ikke være noe problem, jeg ville nok kanskje prøvd å kjøre litt med den da.. Jeg er heller ingen ekspert, tvert imot. Men når min oljelampe lyste, så fylte jeg olje på, den sluttet ikke med en gang, måtte kjøre litt for å få den til å slutte.. Vet ikke hvorfor men...:P

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan eg er ei pingle så turde eg ikkje køyre, eg har ein hollywoodinspirert fantasi så eg såg for meg eksplosjonar med 10 meter høge flammer om eg hadde latt motoren gå berre litt til.:spin

 

Eg får alliere meg med samboer når han har tid og prøve å få køyrt litt da. :)

 

Hehe:D tviler på det skjer men;) mer at motoren bare stopper.. Samboer for prøve!:D

(X) Audi A4 Avant, 2002

(x) VW Golf 3, 1.8 GL, 1993 (evig pengesluk-spiral)

(x) VW 1302 1600 cc, roadster 1972, (grombil)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivå i bremsevæskebeholderen er det ikke, da skal det lyse i samme lyset som håndbrekket (!)

 

Kan være en oljetrykksbryter, men da pleier det å varsle med lyd, piping.

Filteret kan være tett, men da tror jeg den skal varsle med piping også.

 

Hadde en lign. erfaring som deg nå, og da var dynamoen utslitt. Ene børsten gikk til jord på ankeret siden kobberet var slitt bort, da blinket oljelampen. Ta å mål ladespenningen på batt mens bilen går. Bør ligge mellom 13,5/13,8 volt til 14.4 volt.

Dette kan jo stemme siden du har flatt batt.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår