Gå til innhold

Vibrasjon/risting

Ranger emnet


xcman

Anbefalte innlegg

Byttet nylig bremseklosser og skiver. I etterkant har det kommet en risting i bilen. Varierende i intensitet. Ikke økende ved bremsing. Hjul balansert. Forsøkt vinterdekk uten resultat.

Byttet kobling til 4-hjulstrekk. Tilnærmet like mye vibrasjon.

Andre som har formeninger på hva dette skyldes. Evt erfart det samme? XC-70 2002, 2,5T aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for svar. Har bestilt time på verksted nok en gang. Ubehagelig vibrasjon i bilen i nesten alle hastigheter. Ingen endring når jeg setter bilen i "nøytralt"/ fri-gir. To fra verkstedet har allerede prøvd bilen uten å skjønne hva det er. Snakket om herdet olje/fett i bærekuler el. noe i den retning!? Drivknuter er nevnt. Hvilken funksjon har drivknuter?, og kan disse evt skape vibrasjon/risting?

Flere forslag der ute på eteren?

Endret av xcman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har samme problem med min xc 70, 06 mod. Verkstedet har skiftet mellomaksel, fordelerkasse, defekt felg, tre sett med dekk, skjevslitte dekk etter 40 000 km. Det er foretatt fiehjulsmåling. Det er snart ikke flere alternativ. Volvo nevnte muligheten for å sende bilen til Gøteborg på fabrikken. Ubalansen har vært der siden bilen var ny, har blitt gradvis forsterket. Jeg har en boggitilhenger, setter jeg på denne blir problemet så forsterket at den er nesten umulig å kjøre. Verksmester har antydet at noe av problemstillingen skriver seg fra den automatiske nivåreguleringen. Håper du finner løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår