Gå til innhold

Føler meg trakassert av politiet

Ranger emnet


Orkdalingen

Anbefalte innlegg

Joda, har endelig fått førerkortet for bil, og godt er det, men siden jeg kjørt opp 8. september, har jeg stadigvekk blitt stoppet av politiet. så nå synes jeg det hele går på person - ikke bil, for de har stoppet meg 6 ganger alt i alt nå. påstår det er vanlig førerkort/vognkort sjekk.

 

Det jeg da lurer på, er dette trakassering, eller er det "helt ok" at de stopper meg sånn som dette?

 

legger ved liste over datoer jeg har blitt stoppet.

For dere som er kjent rundt i Trondheim så forstår dere hvor dette er.

 

1. 25. sept: rundkjøringa v/sluppenbru - førerkort/vognkort

2. 1.okt: Sluppenbru – Førerkort/vognkort

3. 10. okt: Nidarvoll - førerkort/vognkort

4. 12. okt: Rundkjøringa v/Shell Bilbyn - førerkort/vognkort

5. 13. okt: krysset kolstad/Saupstad/Flatåsen - førerkort/vognkort

6. 15. okt: P-plass Saupstad - førerkort/vognkort

 

Hvordan skal jeg forholde meg frammover med dette? la de fortsette å holdepå, eller legge inn anmeldese for trakassering?

Begynner å bli lei av å bli stoppet, for de finner ingen ting å ta meg på, men prøver seg med diverse ting, som ikke stemmer. føler de stopper meg bare for "just fun".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, hadde det vært meg, hadde anmeldelsen vært levert.

 

Men de driter selvsagt i det da, men et anonymt brev hvor de blir fortalt om hvor stakkarslige de er, hadde jo vært greit.

 

6 ganger på under en måned er MYE, rekorden min er å bli stoppa tre ganger på samme kveld, med tilsnakk hver gang;) Men gikk bra.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også an på om hvor mange ganger du passerer disse stedene iløpet av en dag/kveld, om det er snakk om tydelig unødvendig kjøring dvs bare cruise rundt uten mål og mening "løsskjøring" så henger politiet seg opp i det.

 

Og at nettopp du blir stoppet så ofte kan vel ha en sammenheng med at det er nettopp deg de ser, at bilen din stikker seg ut og at de ser deg veldig ofte kveld etter kveld. Jeg vet ikke om dette er tilfellet for din del, om du blir stoppet så ofte mens du er i nødvendig ærend så ville jeg også klaget på det. Men om det er snakk om bare kjøring rundt uten mål og mening så kan du like greit bare venne deg til å bli stoppet ofte, har vært gjennom det der selv og vet akkurat hvordan det er.

 

Er vel en metode politiet bruker for å få ungdommene til å ikke gidde å kjøre rundt i byene uten mål og mening, da det kan ha en viss preventiv virkning om man blir stoppet uansett bare man lufter bilen en liten tur. Da er det ofte et lite hint om at man har luftet bilen litt vel mye på de samme stedene i det siste.. ;)

 

Og selvsagt begrunner politiet kontrollen med noe helt annet, men baktanken er nok å få deg til å gå lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben. blei stoppa 9 eller 10 ganger den første måneden jeg hadde lappen. jeg har aldri syntes at det har gjort noe, de har stort sett bare vært hyggelige.

 

Som flere andre sier her så er det ingen grunn til å anmelde noen. De er i sin fulle rett og det ene og det andre. Hadde gjort som Granada sier: Neste gang du blir stoppa og hvis du faktisk syntes det er kjipt å bli stoppa, så sier du bare at du har blitt stoppa x antall ganger og føler deg trakassert og kommer til å gå videre med det.

 

MEN: Det hjelper nok ikke i det hele tatt. Må nok bare finne seg i at snuten liker å stoppe litt utprega biler som ofte kjører på nattestid. Kontrollfriker selvsagt :)

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det av samme politimenn du ble stoppa? hvis ikke, så er det jo ikke noe spesielt ved det egentlig.

 

Men folkens, legg merke til at de prøver seg på ting som ikke har noe bakgrunn i følge trådstarter, det er i såfall unødig.

 

Ser også at han har blitt stoppa nesten hver dag fra 11-15 oktober..

 

Jeg ville vært åpen og ærlig, sagt at jeg syns det er patetisk å bli stoppa så ofte, men ikke bruk skjellsord, da kan du få en smekk over fingerne.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befinner du deg i området rundt sluppen/bilbyen, spesielt på kveldstid, så må du bare regne med å bli stoppet ofte. Her "henger" det ofte rånere, jepp folk jeg vil kalle rånere, på kveldstid og i helgene. Politiet har tidligere gått ut i media og sagt at dette er et område de prioriterer med hensyn til unødvendig bilkjøring, samling av ungdom etc. Kjører du en bil som skiller seg litt ut, så vil politiet stoppe deg. Det er bare slik politiet opererer i dag. Skift bil eller slutt å oppholde deg der så mye.

 

Kolstad, Saupstad og Flatåsen er et området politiet ferdes mye i. Har sikkert noe med at sørsia kalles ofte for slumsia av Trondheim. Kjører du i en "fin" bil her, så vil det nok virke litt mistenksomt for politiet, og du vil bli stoppet.

 

Har du ikke gjort noe feil, og bilen din er lovlig, så har du ingenting å være redd for. Politiet kan stoppe deg så ofte de vil, og det er du som må bevise at de trakasserer deg. Hvis samme betjent stopper deg to ganger om dagen, da har du en sak, hvis ikke, smil og vær høflig, da slipper du avgårde mye raskere. Du har bare hatt lappen i overkant av 5 uker. Er det ikke litt tidlig å begynne å syte over politiet?

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute for denne forfølgelsen selv.. Spurte dem om dem snart kunne inse at bmw'en min er, og forblir, orginal. Også lurte jeg på hvorfor dem aldri stoppet meg når jeg kjørte firmabil, selv om dem viste at det var jeg som kjørte den..

 

De har roet seg litt nå, men har ikke gitt seg enda.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarer de fleste i et og samme innlegg her.

jeg kjører fra a til b, ikke noe annet enn det liksom. og når de forfølger meg på avstander på om lag et par km, blir det nok liksom. og i tilegg når de stopper meg bare for å se vognkort og førerkort, spørre om hvor jeg har vært, hva jeg har gjort der, hvor jeg skal nå og hva jeg skal gjøre der, samt å klikke på de ultrahvite parklyspærene jeg har. jeg må faktisk få lov å bevege meg uten å måtte vise førerkort daglig.

Ringte forresten hos Sør-Trøndelag politidistrikt og spurte hva som foregikk, og der fikk jeg beskjeden om at de bare sjekka meg fordi de hadde lyst til det. og at det var reg. logg på bilen over når den har blitt stoppet. ba de også om å legge inn hvem som er sjåfør på den, og at jeg har førerkort og alt er ok. så nå vil dette forhåpentligvis gi seg, hvis ikke så blir det læven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare oppsumere en ting her..

 

Du har ferskt førerkort og på lik linje med andre skaprånere kjører du mest sannsynlig en halvshabby bil, med sota ruter, senking, større felger enn tillat, wonderbaums i ruta, sikkert også bytte en masse lys på bilen til xenon som blir lettere lagt merke til, og i tilleg kjører du sikkert på alle de her stedene minst 3-4 ganger på en kveld.

 

 

ergo du er nå offisielt en råner i polititets søkelys!

 

 

Hadde du hatt en moderat og standard bil hadde du nok sluppet dette tvert

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår