Gå til innhold

Føler meg trakassert av politiet

Ranger emnet


Orkdalingen

Anbefalte innlegg

for å si det slik, sjekk bilen JEG kjører til daglig!

 

6923_295043195553_808555553_9291574_7182333_n.jpg

 

 

Har blitt stoppet 2 ganger på 1 år med den!

en gang i mo i rana i teknisk, og en gang i oslo sentrum fordi jeg ga flatt jern forbi en sivilsnut i 50sone!

 

Så det må garrantert ha noe med bilen din å gjøre. du kan gjerne la noen andre kjøre bilen din par kvelder så skal du se at han/hun også blir stoppet!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ganske spesielt ut dette, og litt som trakasering. Fordi hvis politiet mener at bilen ikke er forskriftsmessig, så burde de vel ha begrunnet den stadige stoppinga med noe konkret, i stedet for å stille uvesentlige spørsmål.

Dessuten er enhver som har gyldig førerkort og en forskriftsmessig bil i sin fulle rett til å kjøre hvor mye og hvorhen man vil, på alle plasser der det faktisk er tillatt å kjøre bil. Populært kalt råning.

Så hvilken begrunnelse politiet har til denne stadige stoppinga, er neimen ikke godt å si..

Spør de rett ut om du bryter noen lover, eller gjør noe annet galt. Og er du sikker på at du ikke gjør noe galt, så fleip å ha litt gøy med de i stedet. Da gidder de ikke mere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Og siden du har redigert posten din i forhold til det du skrev tidligere så regner jeg med du fant fram norges lover og leste paragrafen jeg sikter til?

 

Poenget er bare at trondheimspolitiet består av flere enn en person, så at man blir stoppet titt og ofte (av forskjellige tjenestemenn/damer) kan godt skje. Spesielt dersom bilen skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Og siden du har redigert posten din i forhold til det du skrev tidligere så regner jeg med du fant fram norges lover og leste paragrafen jeg sikter til?

 

Poenget er bare at trondheimspolitiet består av flere enn en person, så at man blir stoppet titt og ofte (av forskjellige tjenestemenn/damer) kan godt skje. Spesielt dersom bilen skiller seg ut.

 

Hehe.. nei, sitter nok ikke med norges lover her. Så hvordan denne paragrafen lyder veit jeg ikke. Men det aner meg..

 

Forøvrig er det vel ikke ulovlig å ha en bil som ikke er lik alle andres..? Så ingen grunn for politiet å leke J.Justice av den grunn.. Dessuten skal det vel loggføres hvorfor en bil blir stoppet, med reg. nummeret på bilen. Så betjentene som holder på med dette, er nok klar over at dette gjentar seg. Tilsynelatende uten grunn, fordi de ikke har noe annet en uvesentlige spørsmål å komme med.

 

Det vil si, det kan jo hende at de mistenker vedkommende for å bedrive pirat-taxi kjøring, siden de spør om hvor man har vært, hvor man skal og slikt..

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke påstå å si at bilen min er noe trekkplaster i grunn. sølvgrå og svarte felger, lys toning på bakvinduer. thats it liksom. så nei, tror ikke det er fordi "bilen min skiller seg ut"

 

EDIT: tilbake til MITT spørsmål: ER dette trakassering, eller er dette noe jeg må leve med??

Endret av Golf2elsker'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik, sjekk bilen JEG kjører til daglig!

 

6923_295043195553_808555553_9291574_7182333_n.jpg

 

 

Har blitt stoppet 2 ganger på 1 år med den!

en gang i mo i rana i teknisk, og en gang i oslo sentrum fordi jeg ga flatt jern forbi en sivilsnut i 50sone!

 

Så det må garrantert ha noe med bilen din å gjøre. du kan gjerne la noen andre kjøre bilen din par kvelder så skal du se at han/hun også blir stoppet!

 

Hm... to ganger på ett år er vel ikke så mye?

Har sett deg på Jessheim, og sånn som du kjører synes jeg det er merkelig at det ikke er mer..! No offence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

orket ikke lese alt folk skrev her, men er dette samma person som stopper deg hver gang? vi hadde en kar her som dreiv og stoppa folk på kveldene og spurte va di gjorde ute nå^^ det ble levert en klage til lensmannen og han ble forflytta til kontoret en stund:D

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orket ikke lese alt folk skrev her, men er dette samma person som stopper deg hver gang? vi hadde en kar her som dreiv og stoppa folk på kveldene og spurte va di gjorde ute nå^^ det ble levert en klage til lensmannen og han ble forflytta til kontoret en stund:D

 

...som sikkert ikke hadde noe med klagen å gjøre.

 

Politiet gjør ofte stikk prøver i utsatte strøk hvor det foregår mye narkotika handel osv. Dersom kjenninger kjører forbi en sen kveld er sjangsene større for at man møter en bil full av tyvegods eller våpen etc. Biler som er stjålet osv osv...

 

At en betjent husker alle bilene han stopper i løpet av en periode skal noe til. At det er den samme betjenten som stopper deg sier du ingenting om, men dersom det skulle være tilfelle kan du jo spørre han direkte neste gang.

Dersom du ikke er av interesse for politiet er det større sjangse for at han husker deg igjen og vinker deg forbi eller lar være å stoppe deg neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår