Gå til innhold

Forskjell på 1303 og 1303s?

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

Litt skeptisk der... vanlig 1303 har også macpherson, og jeg mener 1302 har det også. 1200, 1300 og 1500 har den gammeldagse forstillingen... Tror S har noe med girkasse, motor og/eller utstyr å gjøre. Wikipedia er ikke alltid til å stole på desverre...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får svare jeg da :D

S står ikke for noe Superbeetle. S er vell egentlig ett tegn for en utgave som har litt mer specs en vanlig bare!

 

Hvis jeg kan få ta 1302 som eksempel, så har en vanlig 1302 en dobbelportet 1300 i hekken, mens en 1302S har en 1600 i hekken.

I tilleg så har 1302Sen skivebremser foran, det har ikke den vanlige 1302en. Den har tromler.

 

Hva som akkurat skiller 1303en fra 1303S er jeg ikke helt sikker på, men er nok noen specs ett sted skjønner du :D

 

Mvh

"Luftkjølt glede ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

1303 har 1300 motor, og 1303S har 1600 motor. Enkelt og greit. Ellers er hjuloppheng det samme på de to. Dvs. Mc Person foran, motsetning til de eldre boblene med kort front. Det sammen gjelder 1302 og 1302S. Forskjellen fra 1302 og 1303 var at den siste fikk buet frontrute og et forsøk på et mer "moderne" dasjbord. Forøvring ble 1200, 1300 og 1300S (med 1600 motor),med kort front og gammeldags forhjulsopheng også produsert i Vest-Tyskland opptil 1975 (76?).

Endret av stasjonsvogn91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår