Pr3cis Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Har akkurat bytta bremseklosser bak på bilen. Og etter jeg bytta, uler og kviner det når jeg bremser. Jeg kjøpte klosser fra biltema. Vet at det kanskje er noe drit, men trodde uansett ikke at det skulle begynne å lage sånne ulyder?? Har en 99 modell 1.8T, sedan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Har du den lille metallplata imellom klossen og calipterstemplet? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Har du den lille metallplata imellom klossen og calipterstemplet? Nei den har jeg ikke. Skal den egentlig følge med når man kjøper bremseklosser? Eller er det noe man må kjøpe utenom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Den fungerer som en "støtdemper". Lydene du hører er klossene og skiven som vibrerer :) Kan også være litt med stoffet i klossene, sia det er biltema :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oaa Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 mellom klossen og den metallplata legger du på litt copaslip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Den fungerer som en "støtdemper". Lydene du hører er klossene og skiven som vibrerer :) Kan også være litt med stoffet i klossene, sia det er biltema :P Tror nok at det må være den metallplata ja, ville vært for dumt om det kom ule-lyd mellom klossene og skiva. (Selv om det er biltema) Hvor får man kjøpt det? Kan man få kjøpt det universalt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 mellom klossen og den metallplata legger du på litt copaslip. Og copaslip er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Vanlig kobberfett regner jeg med, det funker ihvertfall. Metallplata må du også ha ja, hvis det var det originalt. Den gamle kan brukes om igjen. Og om noe, så bråker klossene til biltema mindre.De er mykere i belegget, blir fortere utslitt og støver mer, men siden de er mykere bråker de også mindre. Det er min erfaring ihvertfall. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Vanlig kobberfett regner jeg med, det funker ihvertfall. Metallplata må du også ha ja, hvis det var det originalt. Den gamle kan brukes om igjen. Og om noe, så bråker klossene til biltema mindre.De er mykere i belegget, blir fortere utslitt og støver mer, men siden de er mykere bråker de også mindre. Det er min erfaring ihvertfall. Ja de fra biltema blir hvertfall fortere slitt. Kan ikke helt huske at de metallplatene var der når jeg byttet klossene, kanskje de har "limt" seg såpass fast til klossene at jeg ikke har lagt merke til de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Det er ikke alle bremser som har denne metallplaten. Men et tynt lag med kobberfett på baksida av klossen funker bra. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Min bil uler noe jævlig fra høyre bak når jeg rygger. Men det er vel 3-4mnd siden jeg byttet skiver og klosser bak >_< Halp? Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg