larses90 Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 Nå som vinteren har kommet har jeg merked at varmeapparatet i min S6 95 mod blåser veldig dårlig, og det er litt irriterende med tanke på dugg. leste ut feilkoder via klimaanlegget og fant feilkode 15.7 "Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad." Vil det si at det er treghet i "klaffen" som åpner for å sende inn lufta? hva kan jeg gjøre med det? Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Oktober 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 There's a saying: "Man trenger bare 2 verktøy.. WD-40 og Gaffateip.. Hvis det ikke beveger seg, men skal, bruk WD-40, Hvis det beveger seg, men ikke skal, bruk Gaffateip.." hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2009 There's a saying:"Man trenger bare 2 verktøy.. WD-40 og Gaffateip.. Hvis det ikke beveger seg, men skal, bruk WD-40, Hvis det beveger seg, men ikke skal, bruk Gaffateip.." hehe! hehe, sant sant:p men hvor sitter disse "luftklaffene"? Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 hehe, sant sant:p men hvor sitter disse "luftklaffene"? Tar jeg feil om jeg sier vannfangrommet? Hvis det er pollen/støvfilter montert på den, kan det også være tett. Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Har samme problemet på min '92 mod 80. Det har bestandig vært dårlig, så jeg har trodd at det bare er sånn. Skal det blåse skikkelig altså? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Tar jeg feil om jeg sier vannfangrommet?Hvis det er pollen/støvfilter montert på den, kan det også være tett. Pollenfilter er netopp byttet, så er nok ikke det som er problemet. Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Har samme problemet på min '92 mod 80. Det har bestandig vært dårlig, så jeg har trodd at det bare er sånn. Skal det blåse skikkelig altså? Ettersom jeg har feilkode på det så regner jeg med at det skal blåse bedre, men er ikke sikker, har hatt bilen bare en mnd Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 En klassiker at varmvifta går til hellvette på disse og da blåser det elendi. jeg tipper det er vifta i seg selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Oktober 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Nå som vinteren har kommet har jeg merked at varmeapparatet i min S6 95 mod blåser veldig dårlig, og det er litt irriterende med tanke på dugg.leste ut feilkoder via klimaanlegget og fant feilkode 15.7 "Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad." Vil det si at det er treghet i "klaffen" som åpner for å sende inn lufta? hva kan jeg gjøre med det? Hei. Hvordan leser man av feilkoder via klimaanlegget? Regner med at displayet der viser kodene? Et kjekt triks jeg gjerne vil lære:) Og hvor finner man ut hva feilkodene betyr? Er ny på disse bilene, så har ikke klart å finne ut dette enda.hehe. Siter C4 Explosive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Hei. Hvordan leser man av feilkoder via klimaanlegget? Regner med at displayet der viser kodene? Et kjekt triks jeg gjerne vil lære:) Og hvor finner man ut hva feilkodene betyr? Er ny på disse bilene, så har ikke klart å finne ut dette enda.hehe. http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1306/a1306.php&var= på denne linken kan du se hvordan du går frem;) står på svensk da, men du skjønner det vel sikkert. Er bare feilkoder som har med klimaanlegg/ac å gjøre du får til å lese ut der Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Prøv å ta av dekkselet i motorommet så du ser der som vifta ligger. Slå et par ganger på vifta med hånda mens mens bilen går og vifta er på fult. OM den begynner å blåse bedre da, kan du fort finne ut om der er¨foringene i vifta. Slik gjorde jeg med min når den ikke ville blåse. Men jeg hadde ingen feilkoder registrert. Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 En klassiker at varmvifta går til hellvette på disse og da blåser det elendi. jeg tipper det er vifta i seg selv :) Burde man ikke høre ulyder hvis vifta var gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Burde man ikke høre ulyder hvis vifta var gåen? Det er da isafall om lagra er gåen. men om børstene og ankret er utslitt så er det ikke mye futt i den elektromotorn. Sjønner? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.