vectra ronny Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 hei. hadde nettop min vectra 2,0 i til eu. 4 toere. det var for mye rust på en bremseskive bak, er det da nok å bytte denne ene? det sto oxo at bilen drar til en side (dette merker ikke jeg ihvertfall) noen som vet hva kan være galt når den trekker til en side? ronny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Oktober 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 sto det bare at det var en skive skal det være nok å bytte den. Trekker til en side? er det under bremsing eller under kjøring? er som oftest at bilen "drar" litt til en side når de måler på bremsetesteren som viser bremsekraften på alle hjulene, hvis det er store forskjeller på høyre og venstre side skriver de sannsyneligvis at bilen drar til en side. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2009 yess.takk for tips det står at det er for mye rust bremseskive v. side bak. tror jeg bare bytter på den ene siden. at den drar til en side står under styring og selvoppretting.så da mener de vel at det har med dette å gjøre.alle bremsene fungerte helt fint. verkstedet snakte noe om evt. hjulstilling, men det er rart for ingen dekk er skeivslitt, og i tillegg klarer ikke jeg å merke at bilen drar noe sted som helst, menmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoHero Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 yess.takk for tips det står at det er for mye rust bremseskive v. side bak. tror jeg bare bytter på den ene siden. at den drar til en side står under styring og selvoppretting.så da mener de vel at det har med dette å gjøre.alle bremsene fungerte helt fint. verkstedet snakte noe om evt. hjulstilling, men det er rart for ingen dekk er skeivslitt, og i tillegg klarer ikke jeg å merke at bilen drar noe sted som helst, menmen. Bytte kun på v. side bak? Man bytter jo gjerne på begge sider når man først er i gang. Dessuten får du ikke kjøpt løse bremseskiver, du får de kun i par. Siter ( ) Mitsubishi Galant 01 (X) Vw Golf cab http://www.bilforumet.no/golf-iii/228054-bluboy-golf-cab.html (X) Vw Golf III http://www.bilforumet.no/golf-3/164177-mitt-golf-3-prosjekt.html (X) Audi A4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Byt begge bak med nye klossa! Og ta forhjulskontroll viss det var under køyring og ikkje bremsing den trakk til eine sida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havard87 Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Det at den trekker til eine sida under køyring kan vere at bilen ikkje går beint fram når rattet står beint. Dette blir fiksa ved ein hjulstillingskontroll:) Siter 93 Ford Escort RS Cosworth 98 Opel Vectra Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 bremseskiver kjøpes enkeltvis, men kommer oxo i par. jeg har ikke lyst å bruke mer penger enn nødvendig på denne bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 viss du byte på kun eine sida vil den berre trekke til andre sida! som sagt, nye klossa og skive.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Tips: SJekk ebay.co.uk for bremseskiver og klosser til flotte priser. 20 pund + frakt har jeg funnet til. Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 yess. byttet skive ene siden men ikke klosser. bil godkjent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth R Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Bytt alltid samtidlig på samme aksel. Bytt skiver og klosser. Drar den under kjøring må du ta firehjuls-kontroll (1450,- på Opel) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.