Gå til innhold

2004 Passat med sylinderveggsprekk

Ranger emnet


trygvecowboy

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 2004 Passat med konstatert sylinderveggsprekk (både fra Møller og NAF tekniker) Trenger hjel og innspill fra folk der ute som har erfaringer eller kompetanse med lignende saker. Bilen er 5.5 år/ 102000km og er dermed utenfor kjøpslovens 5 år. Forbrukerrådet sier jeg dessverre nok må belage meg på å koste motorbytte selv. Skal kontakte Møllers garantiavdeling (som neppe gir noe goodwill) og NAF jurist.

 

Les hele historien her:

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=828990&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få noe dekka her ja... jeg skjønner ikke at volkswagen får lov til å selge så dårlige biler en gang, det er MYE kødd med disse passatene... Det billigste er nok å ringe landets bilopphoggninger og se om noen har fått inn en kollisjonsskadet passat eller lignende. Evt. se i sverige eller tyskland.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha du er vel ikke så gammel du? så skal ikke le for mye av deg . men hvordan i helvette skal man få brukt det der? hvordan skal man liksom få det der i sprekken? vet du hvordan en blokk ser ut? cylinderne ligger inne i blokk omgitt av olje og vannkanaler! ergo umulig og bruke den biltema dritten der til og fikse sprekk i cylinderen..
Er faktisk 20, og vet sånn tålig hvordan ting ser ut inni en motor :)

 

Leste litt for fort, så jeg fikk ikke med meg at det var skrevet inne i sylinderen. Men er det en sprekk i blokka/toppen ellers kan det gå ann å tette det igjen, alt etter plassen. ;)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en midlertidig løsning kan du prøve å tette igjen sprekka, hvis den er utvendig.

 

Kan prøve med denne

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=96822

 

hahahaha du er vel ikke så gammel du? så skal ikke le for mye av deg . men hvordan i helvette skal man få brukt det der? hvordan skal man liksom få det der i sprekken? vet du hvordan en blokk ser ut? cylinderne ligger inne i blokk omgitt av olje og vannkanaler! ergo umulig og bruke den biltema dritten der til og fikse sprekk i cylinderen..

 

Takker for initiativ og innspill fra Evje, men det er nok som Turboolsen er inne på, at det nok ikke går an å fikse sprekken med noe sparkel/ lim etc....

 

Har spurt Møller om det ikke gikk an å hone opp sylinderen(e), men det gikk ikke. Så det ligger an til byttemotor og ca 25000 kr mindre til spøk og moro den kommende tiden :angry:

 

Jeg trøster meg med at vi har kjøpt en 1992 MB230E som nr 2 bil, og som (synd å si det) er bedre å kjøre enn Passaten:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tru du kan bruke blokka fra en Golf 3 eller lignende med 1.9 TD motor og da har du skåret ned kostnadene mye. Vil tru du får ei komplett blokk for et par lapper. Send den og den motoren du har til borring og montering hor Oslo Sylinderservice etc. Så har du en bra motor til mye mindre enn forespeilet.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår