esbandos Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Hei.. Girkasseopphenget mitt er litt i slappeste laget.. Girkassen og girstanga slår som bare det når jeg gir gass.. Tenkte da å oppgradere til noe stivere, men samtidig vil jeg at det skal passe inn i de orginale festene... Hva har dere gjort..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 tenkte på å bytte foringer til orginalt, kjøpte orginalt på volvo. men ble til at jeg ga faen i det og heller tok mål på orignale foringene og dreide nye i alu. ble jo helt vanvittig til støy inne i bilen så de ble etter kort tid kasta. så kom jeg over vidunderstoffet polyurethan. det ble innkjøp en stav på 1meter x 5cm. av denne lagde jeg nye motorfester, girkassefester og foringer til to stag jeg lagde til for at motor og gir skal slutte med å "lene" seg over til en side når jeg drar på. hjalp utrolig mye, står helt rolig nå. men du må jo ofre noe komfort når det blir så stivt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240gunnar Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 tenkte på å bytte foringer til orginalt, kjøpte orginalt på volvo. men ble til at jeg ga faen i det og heller tok mål på orignale foringene og dreide nye i alu. ble jo helt vanvittig til støy inne i bilen så de ble etter kort tid kasta. så kom jeg over vidunderstoffet polyurethan. det ble innkjøp en stav på 1meter x 5cm. av denne lagde jeg nye motorfester, girkassefester og foringer til to stag jeg lagde til for at motor og gir skal slutte med å "lene" seg over til en side når jeg drar på. hjalp utrolig mye, står helt rolig nå. men du må jo ofre noe komfort når det blir så stivt. Hvor fikk du tak i det? :) Siter 1990 Volvo 240 B230FT 1986 Daihatsu Rocky 1989 Polaris indy 440 2001 Polaris Edge 600 1999 Cagiva Mito 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 kjøpte den på tess mener jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 fra 240 diesel funker fett.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Og det fra diesel passer rett på ja..? Uansett girkasse..? Kjører med m46 nå.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 ja det er jo motorfestene det er snakk om... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 ja det passer, er stivere gummi. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Jeg snakker jo da om girkassefestet da.. Kjøpte meg uansett nytt idag. Som var fra diesel i følge mekonomen. Får håpe det blir bedre.. :) Flott at det passer.. For jeg mener at jeg har en firkantig gummisak der nå.. Og den jeg kjøpte idag, var rund.. :| Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 du merker nok ikke store forskjellen, den lille gummien bak der er bare for å holde girkassen oppe. det er motorfestene som tar opp sideveis bevegelse........ Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 hjelper værtfall enormt mye på med stag fra motorblokk og bort til fjørtårn syns nå jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Kjører med dieselfester på motoren.. Og er jo ikke allverden med bevegelser i en slapp og sliten b230A som har gått over millionen... Men girstanga slår i girstanghullet når jeg gir hardt på.. Skal mekke meg et stag fra motor til tårnet ja, men usikker på hvordan jeg skal ha det.. Jeg hadde et rør fra eksosmanifold og til tårnet, men det ble alt for mye vibrasjoner da.. Noen som har bilder til hvordan man kan lage til noe slikt? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reza karimi Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 hvor mye har du kjøpt girkassefesten?? har en vw passat 97 girstanag slår når jeg trykker på gass eller slipper gassen, i følge noen tips som jeg har fått er det noe med girkassefeste, men vet fan ikke om hvor mye det koster å fikse det på verksted for at jeg har ikke peiling på det sølv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Har du sjekket at det ikke er motorfestene som er røket? Pleier å være tegn på at det er gåene motorfester når stanga flytter på seg. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Motorfestene ser ut som dem gjorde da dem var nye omtrent.. Har røket noen motorfester i mitt liv, men girstanga er ikke slik den er dersom motorfestet er ødelagt.. Stanga er jo helt normal nå. Er jo kun når jeg svinger og clutcher den ut at stanga forflytter seg.. Er nesten så ille at passasjeren foran må vike.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.