Sondre W Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 (endret) Hei alle sammen :) Går rundt og lurer på å "lakke" Golfen hvit. Da jeg ikke vil bruke mere penger på skikkelig lakk så tenkte jeg å bruke hvit bengalakk og tynne det ut med tynner. Går det ann uten at bengalakken "reagerer" med tynneren og blir dårlig? EDIT: Jeg fant ut ved å bruke den geniale søkeboksen øverst til høyre :) Endret Oktober 4, 2009 av Sondre W Siter - 2005 Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Hvis du absolutt skal bruke bengalakk på bilen, tynn den heller ut med owatrol. Mvh. Payyy. Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre W Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Driter i hele bengaen jeg... Skal hellakeres på verksted neste sommer så :) Siter - 2005 Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Lakkerte en gammel peugeot med hvit Bengalakk for 100 år siden, dvs. for 21 år siden. Var dritredd for å få sig, så hele bilen ble appelsin i stedet... Funker forsåvidt greit, men sørg for bedre åndedrettsvern enn hva jeg hadde den gangen. Var rimelig full i 04 tida da jeg var ferdig ja. Gravde hvite benga-buser i dager etterpå. Tror jeg brukte vanlig støvmaske jeg... Kunne vel like gjerne sitti med sniffeklut. Men den gang tenkte man ikke på det vettu... Har akkurat sprøytet en golf sort metallic i dag, bare venter på at den skal bli tørr så jeg får på klarlakken... Hater sparkel og lakk. Sveise er gøy -sparkel og lakk er pyton. Sikkert fordi jeg aldri har fått noen opplæring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 Bengalakk som er oljebasert tynnes med fordel ut med White Spirit (Som er billig - siden det tydeligvis er på stramt budsjett dette). Tynn den ca. 30% og den er helt gull og sprøyte. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 eventuelt mal gjerdet på trappa ditt i benga der det hører hjemme og bruk lakk på bilen der det hører hjemme. lastebil lakk er billig og rimelig greit å se til. koster ikke stort heller. omtrent like billig som å bruke benga om du skal ha lakk på bilen neste år også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Oktober 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2009 (endret) Var Lynol jeg brukte. Koster vel en hundrings for literen. Holder leenge med en liter. Ellers så var lakken fortsatt på bilen da jeg solgte den 4 år senere... Ittno rust gjennom der nei. Men, for all del. Benga fnker greit på trappa også. Forresten, så testet jeg Hammerite på en skjerm, og billakk over. Ikke noe silikontrøbbel der, slik noen har grini over! Var i en heftig diskusjon i våres om dette, så jeg måtte jo bare teste. Gikk som en drøm. Endret Oktober 19, 2009 av Roy001 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg