Gå til innhold

Voldsom ulyd når jeg trår clutch helt inn

Ranger emnet


CandyBones

Anbefalte innlegg

Vet noen hva dette kan være? Bytta nettop clutch siden den hadde bgynt å slure i litt høyt turtall. fandt ut når vi åpnet opp å så på den at det var litt olje på den så der va pengene på ny clutch bortkasta.

 

uansett så brukte jeg da den nye clutchen når vi skrudde alt sammen igjen. Starta bilen, helt normal motrolyd, men når jeg trykka clutch helt inn, så kom det en voldsom metallisk skrapelyd fra girkasse/clutch område. Skjønner ikke hvordan dette kan skje når jeg trykker clutch helt INN? skal ikke det da være fritt?

 

Jeg kan også putte den i gir når jeg IKKE trykker inn clutch, å dette begriper jeg da alså ikke.

jeg har en 5 gir framover 1 gir bakover om det kan ha noe å si på svar.

 

Jeg ville vært svært taknemlig for svar, da jeg ikke har så mye mer penger igjen, å kanskje må selge bilen som delebil om jeg ikke får fixa dette,å jeg elsker virkelig den bilen!:well:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville undersøkt clutchoverføringa i kassa....

Ellers, skrudde du til disken skikkelig.

 

Jo disken er skrudd skikkelig, skulle vært vanskelig å IKKE gjøre akkurat den deln riktig vel?=P

 

clutchoverføringa i kassa? der har jeg lite peiling må jeg bare si med en gang =P hvordan fixer jeg det isåfall? er det vanskelig å skru på de tingene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det skraper når du trykker inn clutchen tyder det på at det er utløserlageret som kommer bort i noe, er satt feil vei (om det er mulig), eller noen av overføringene til dette.

 

Du skriver også at du kan sette den i gir uten å trykke inn clutch ???

Vil dette si at du sette bilen i gir med motoren i gang uten at det skraper, hopper, og stopper?

Dersom det ikke skjer noe når du setter den i gir uten å trykke inn clutchen, må clutchen helt være helt feil, eller så mangler det noe deler.

 

Clutch.gif

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det skraper når du trykker inn clutchen tyder det på at det er utløserlageret som kommer bort i noe, er satt feil vei (om det er mulig), eller noen av overføringene til dette.

 

Du skriver også at du kan sette den i gir uten å trykke inn clutch ???

Vil dette si at du sette bilen i gir med motoren i gang uten at det skraper, hopper, og stopper?

Dersom det ikke skjer noe når du setter den i gir uten å trykke inn clutchen, må clutchen helt være helt feil, eller så mangler det noe deler.

 

Clutch.gif

 

--

 

Ja kan sette den i gir, NÅR motoren går, uten at d skjer noe:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker på er at Golf har en noe spesiell clutchoverføring som går gjennom hele hovedakselen på kassa, som man ser på bildet her, kan tenke meg at om f. eks akslingen/tappen blir skeiv eller noe i den du kan du få noen slike problemer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår