Gå til innhold

Trøbbel med hodet eller bilen?

Ranger emnet


nmork48

Anbefalte innlegg

Jeg har en A4 2004 mod 1,8tq som er chippet hos chipsenter

 

Jeg synst ikke att den går like godt hele tiden, det jeg mener med det er att jeg synst jeg må kjøre en liten stund før bilen virker like sterk og kjapp som den er om jeg har kjørt i 3-5min, stopper jeg og lar motor gå på tomgang i en stund og begynner å kjøre igjen så synst jeg det er det samme, så det er ikke for att den er kald! den fjusker ikke eller noe sånn! er ikke under knallhard kjøring dette er, er sånn att jeg synst att av og til bruker den lenger fra 60 til 80 og 80 til 100 i 4-5 gir når jeg trygger godt ned gassen..

Sikkert bare jeg som innbiller meg hele greia:-P Eller er det noen andre som opplever dette?

Jeg begynner å lure på om det kan vere att jeg ikke har sportsluftfilter som gjør dette?

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det slik at jeg må vente 3-5 min, men bilen min (1.9 TDI chippet hos Chipsenter) bruker også litt lengre tid fra 80-100 i 4-5 gir..

 

Tror ikke det har noe med bilen eller styreenheten å gjøre, det er bare slik :)

 

Tror det er slik at Turboen på bilen virker ved 30 km/t og 50 km/t eller noe mener jeg å ha lest et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold den originale luftfilterboksen din du, den puster godt nok.

 

Første tanken som streifer meg, er bankesensor.. Kjører du på 95 eller 98 oktan?

 

kjører på 98, om det hadde vert bankesensor så hadde vel det komt opp feilmelding i vag-com?

Eneste feilmelding som kom der var noe som dette: coolant temprature sensor G2: open circuit, men det har vel ikke noe med dette å gjør?

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det slik at jeg må vente 3-5 min, men bilen min (1.9 TDI chippet hos Chipsenter) bruker også litt lengre tid fra 80-100 i 4-5 gir..

 

Tror ikke det har noe med bilen eller styreenheten å gjøre, det er bare slik :)

 

Tror det er slik at Turboen på bilen virker ved 30 km/t og 50 km/t eller noe mener jeg å ha lest et sted..

 

Lenger tid fra 80-100km/t samenlignet med hva? :-P

Det jeg mener som er rart med min er att det er ikke likt fra gang til gang hvor fort den går opp i fart, ikke samenlignet med før eller etter chipping!

 

Turbuen er vertfall ikke fartsregulert, den slår vel inn ved ett vist turtall:-)

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter i bakkant på toppen.. Hvis det er som på b5 1.8t så er det å dra ut ett klips og nappe senor rett opp. Veldig enkelt. Byttes på ett par minutter...

 

Okei, får høre med møller for sikkerhetsskyld, Koden G2 angir vel hvilken av sensorene som ikke fungerer, er vel 2 stk? Men siden det står open circuit så kan jo det vere kabelen som går til sensor og som ikke står ordentlig i?

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På broren min sin a4 så var det samme feilkode. Kontakt satt i, men selve føleren var ødelagt. Går sikkert ann å måle motstand i føler å se om den er ok eller ikke. Men så koster jo ikke denne all verden heller.

 

Sjekk ut feks reservedelspriser på Meca.no

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med han som chippet bilen og han sa at det var N75 ventilen som ikke fungerte som den skulle

 

Skulle jeg fått feilkode på dette eller?

Noen som vet delenummer på en N75H ventil til en 1,8t BFB motor?

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår