Gå til innhold

93 Prelude - Kosmetiske problemer

Ranger emnet


naxoz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg holder på og finne meg ny bil. Jeg har funnet en 93 prelude 2.2 vtec(h22a2), som virker veldig bra, bortsett fra noen kosmetiske feil.

 

Det er et rusthull i venstre bakre hjulbue, og noe rust i høyre bakre hjulbue. Det er 3-4 små overflate rustflekker på pansret og sidene.

 

Listen nede langs høyresiden er litt løs, hvordan fikse dette?

 

Det mangler også en list på høyresiden av taket.

 

Tror ikke bilen går for mer en 40 000, men det er ikke noe feil med den (bortsett fra det jeg skirver).

Hva tror dere det vil koste?

Vil det være værd og fikse det?

 

Legger med noen bilder.

http://bildr.no/view/494860

http://bildr.no/view/494868

http://bildr.no/view/494874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som funger i lengden, er å bytte hjulbuene med orginalskjermer. De koster 5-8 tusen kr stykket. For å sette dem på, bør det gjøres av en som virkelig kan det.

 

Jeg kan garantere deg at det er langt mer rust enn hva du tror. Dette er en stor svakhet på eldre honda.

 

Du kan lappe med metallplater og sparkle, men skal love deg at det blir et stort hull som må lappes. Er du heldig holder det da i 4-5 år.

 

Skal det gjøres skikkelig, må bakskjermene av, rust må fjernes og nye på må på. Så fyller du opp hele hjulbuen med tyntflytende tectyl, overalt.

 

Dyrt og tidkrevende arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 93 modell japse med 3 synlige rusthull er IKKE verdt 40k, samma hva.

Sannsynligvis vil du da også ha hull i gulv også, kansje disse til og med er skjult med understellsmasse så det ser bedre ut enn det er.

Husk at rusthull i karosseriet i utgangpunktet er et resultat av dårlig pleie/vedlikehold av bilen, og sannsynligheten for at andre ting også er slurvet med er stor.

 

Mvh. Payyy.

-Livet er for kort for fire sylindere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si med en gang at prelude 2.2 er en god bil, den har gode kjøreegenskaper og artig motor.

 

At et kommer rust i hjulbuene er ikke nødvendigvis at hele bilen er en råtekasse eller dårlig vedlikehold, men dårlig konstruksjon fra Hondas side. Det samles lett vann der, og iløpet av 10-15 år så går det som det går.

 

Jeg har nyere biler og jeg kjører andre, helt nye biler, i jobbsammenheng. Men den bilen jeg synes er best å kjøre, er faktisk den gamle preluden jeg har. Gammel bil er ikke lik dårlig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan absolutt anbefale Prelude med H22, men legg til side penger til bytte av bakskjermer og lakkering.

 

Hvordan akkurat denne bilen er vet jeg selvfølgelig ikke. Men generelt sett er de slitesterk. Er endel som er importert og endel av dem er 2 litere med motorskifte. Slike motorskifte biler er ofte plaget av elektriske problemer, dvs de som byttet motoren gjorde en dårlig jobb.

 

H22 motoren i den bilen er det masse ettermarkeddeler til hvis du skulle ønske det, det er stamfaren til motoren som står i Honda S2000. Motoren gir også en ganske flat og lang dreiemomentkurve, den drar hardt helt til turtallssperren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med din lokale Honda forhandler. Jeg fikk prutet prisen ned i 5000 kr for bakskjerm inkl moms. Med slike priser er det ikke vits å handle fra usa. Pakkene er STORE! (dyr frakt)

 

Du trenger begge platene, er nok masse rust ved festet til bakskjerm.

 

Platene er limt på og punktsveist fra fabrikk. Kaross verksted anbefaler liming, samt grundig tectylering når det er utført.

 

Jo, går noen tusen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår