Gå til innhold

Gran Turismo 5

Ranger emnet


Klemmetsmo

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg kjøpt GT5 hos den lokale dealeren!!!! Riktignok en vanlig utgave. CE og SE utgaven ventet han i posten i morgen. :D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du kjørt standard bil eller premium bil??

Syntes det virker veldig bra med premium bilene!

Standard bilene ligner ikke en prikk lydmessig hvertfall.. Noe premium bilene mer eller mindre gjør :)

 

Kjørte premium biler, er det ikke mulig med clutch når man bruker kontrolll?

 

Det er forresten en ting som kan være verdt å merke seg, har kun kjørt med kontroll. Vil tro og håpe at med ratt og pedaler som Logitech GT, G25 etc så vil spille virke mer realistisk? Sånn jeg ser det nå med kontroll så er det langt unna synes jeg...

98' Volvo V70 2.5T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte premium biler, er det ikke mulig med clutch når man bruker kontrolll?

 

Det er forresten en ting som kan være verdt å merke seg, har kun kjørt med kontroll. Vil tro og håpe at med ratt og pedaler som Logitech GT, G25 etc så vil spille virke mer realistisk? Sånn jeg ser det nå med kontroll så er det langt unna synes jeg...

 

Spillet er ikke i nærheten like bra med kontroll som med ratt, helt annen opplevelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er artig hvor mange som klager over at et japanskprodusert spill inneholder altfor mye japanske biler. Dette passer meg selvfølgelig perfekt ettersom jeg kan velge å kjøre min egen S14a eller en kamerats S14. Men jeg vil jo selvfølgelig starte spillet med en 270R slik jeg gjorde i GT4 (by accident). Hadde spillet vært tyskprodusert, hadde vi vel vært heldige om vi hadde sett noe til en R34 ettersom R35 er det som gjelder for tiden. Da kunne man vel også glemme å kjøre perler/klassikere som FC, R32, R33 osv...

Nå er vell klaginga mer relatert til at bilspill har for mye nye og sportslige biler. Isært når mange gjerne vil ha litt eldre bruksbiler/bruksperler.

 

Og hvorfor er alle så interessert i om der er mulig å bytte styling, felger osv? Dette er ikke Need for Speed. Man skal _kjøre_ bilen. Ikke dille med den :P

1: I den virkelige verden så blir fangere og utseende på en bil modifisert for å få en bedre ytelse

2: Det er mer gøy å fise rundt en bane med en bil som har et personlig preg på seg. Spesielt om man spiller multiplayer.

 

Det er vel også fysikken som er poenget i en simulator? Grafikken kunne like gjerne vært fra 2005 for min del, så lenge man får en fullkommen kjørefølelse. Det er vel en grunn til at jeg har klokket flere timer i Live for Speed enn alle andre bilspill tilsammen (GT4 ikke inkludert :P). Kjøper man spillet for grafikken, kan man fort bli skuffet over spillets vanskelighetsgrad eller at det føles arkadeaktig om man setter på alle hjelpemidler. Og de som kjøper det pga. realisme vil bli skuffet over at de ikke har gjort en skikkelig jobb med skademodellering og lyd, og at det bare er noen utvalgte premiumbiler som får interiør.

Skal man lage den ultimate bilopplevelsen, så må man nesten ha med seg så mange aspekter som overhode mulig rundt bilen.

Og det er jo en stoooor skuffelse at spillet ikke leverer varene vi som forbrukere har forventet ja.

 

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=XINuNcmXfLI&feature=player_embedded Ryktene skal ha det til at han er i level 40, så er nok ett skadesystem som utvikler jo bedre man blir i spillet. Yamauchi har tydelighvis sagt: "It will appear" så blir nok bra

 

Det er jo realistisk at man må opp i level før man kan vrake bilene sine..

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som vil kan sjekke ut denne en times lange videoen gamespot har laget. Der prater dem om spillet og viser fram mye. Du vil få et godt inntrykk av lyd å grafikk.

 

http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?event=now_playing_gran_turismo_520101122&tag=topslot;img;1&hd=1&tag=topslot;thumb;1

 

Synnt det er synn det blir så my negativt med dette. Er synn for dem som har venntet så lenge på dette. Hadde håpet det blei så bra som forvenntet.

 

Ang NFS Shift 2. Får dem fysikken iorden, så vil jeg ha sagt att det blir det beste spillet. Det er ikke like stort med tanke på sortemang. Men grafikk på biler å baner er bare rå. Samme kan man si om lyder på bilene virker meget bra.

 

Vi trenger endel gode bilspill å velgr i. Så håper det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vell klaginga mer relatert til at bilspill har for mye nye og sportslige biler. Isært når mange gjerne vil ha litt eldre bruksbiler/bruksperler.

- Det inneholder NETTOPP dette. Det er bare mer japanorientert. Hva er f.eks. forskjellen på en E30 M3 og en Mazda RX-7 FC? Begge er jo sportsbiler...

 

 

1: I den virkelige verden så blir fangere og utseende på en bil modifisert for å få en bedre ytelse

2: Det er mer gøy å fise rundt en bane med en bil som har et personlig preg på seg. Spesielt om man spiller multiplayer.

Vet ikke om jeg har skrevet dette før på dette forumet eller om det var et annet sted, men skal man fokusere på sin egen bil, sin egen kjøring og ikke minst banen, eller skal man fokusere på motstanderen? :P

Bremser og understell teller mye mer enn ei feit leppe med litt mindre luftmotstand... Fart får man med større snurre likevel.

 

Skal man lage den ultimate bilopplevelsen, så må man nesten ha med seg så mange aspekter som overhode mulig rundt bilen.

Og det er jo en stoooor skuffelse at spillet ikke leverer varene vi som forbrukere har forventet ja.

Live for Speed har verken mange baner eller biler, men det er mye gøyere enn NFS Shift (og sikkert Forza3). Skal man lage den ultimate bilopplevelsen, skal det fokuseres på bilopplevelsen. Om en bil er kjedelig å kjøre i virkeligheten, bør den være like kjedelig å kjøre i spillet. Og den ultimate bilopplevelsen i et spill bør heller ikke være like fullkommen om man bare kjører med håndkontrolleren. Den skal oppleves med ratt og pedaler. Man skal kjenne hvordan bilen begynner å understyre på force feedbacken og på et hundredels sekund kompensere for dette. Ikke la den komme og i et halvt sekund vrenge over til andre siden som man kan med en kontroller.

 

Tror flere hadde blitt skuffet om de hadde kuttet ut alle standardmodellene for at ingen skal kunne klage på at det er forskjell på bilene...

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vell klaginga mer relatert til at bilspill har for mye nye og sportslige biler. Isært når mange gjerne vil ha litt eldre bruksbiler/bruksperler.

- Det inneholder NETTOPP dette. Det er bare mer japanorientert. Hva er f.eks. forskjellen på en E30 M3 og en Mazda RX-7 FC? Begge er jo sportsbiler...

 

Jeg tipper på at du merker stor forskjell på en E30 M3 og en Mazda RX-7 FC i det virkelige liv. Og det på veldig mange områder. Dessuten kan du jo aldri handle en Mazda RX-7 for å så si til alle kameratene dine at du har kjøpt deg en M3, og motsatt. :D

 

 

1: I den virkelige verden så blir fangere og utseende på en bil modifisert for å få en bedre ytelse

2: Det er mer gøy å fise rundt en bane med en bil som har et personlig preg på seg. Spesielt om man spiller multiplayer.

Vet ikke om jeg har skrevet dette før på dette forumet eller om det var et annet sted, men skal man fokusere på sin egen bil, sin egen kjøring og ikke minst banen, eller skal man fokusere på motstanderen? :P

Bremser og understell teller mye mer enn ei feit leppe med litt mindre luftmotstand... Fart får man med større snurre likevel.

 

Jasså, så du skal bare kjøre dragrace du? Må vel kanskje ha litt aerodynamikk for å komme seg fortere rundt svinger? Greit nok at bremser og understell teller mye, men riktig aerodynamikk teller jaggu mye det også. Det er mange eksempler på dette i motorsporten. Du kan jo også ta en kikk på Top Gear, når de kjører 24-timerløp og mister frontleppa. Bilen blir mye mer understyrt og rundetidene går opp med flere sekunder. Det hadde nok ikke hjulpet med en større snurre da nei.

 

Jeg synes også at racingen mister et aspekt når man ikke kan gjøre ting mer personlig. all motorsport i verden benytter seg jo av reklame og kontrastfarger når de er ute og kjører løp, og om man har dette på bilen sin synes jeg det bidrar til følelsen av å være racerbilsjåfør.

 

 

Tror flere hadde blitt skuffet om de hadde kuttet ut alle standardmodellene for at ingen skal kunne klage på at det er forskjell på bilene...

 

Tror mange blir skuffet når de ser at det bare er 200 biler med ønsket grafikk. Skulle da tro at de har hatt mer enn nok tid til å lage flere biler på premium-nivå.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper på at du merker stor forskjell på en E30 M3 og en Mazda RX-7 FC i det virkelige liv. Og det på veldig mange områder. Dessuten kan du jo aldri handle en Mazda RX-7 for å så si til alle kameratene dine at du har kjøpt deg en M3, og motsatt. :D

Men du skjønner poenget mitt? Bra.

 

 

Jasså, så du skal bare kjøre dragrace du? Må vel kanskje ha litt aerodynamikk for å komme seg fortere rundt svinger? Greit nok at bremser og understell teller mye, men riktig aerodynamikk teller jaggu mye det også. Det er mange eksempler på dette i motorsporten. Du kan jo også ta en kikk på Top Gear, når de kjører 24-timerløp og mister frontleppa. Bilen blir mye mer understyrt og rundetidene går opp med flere sekunder. Det hadde nok ikke hjulpet med en større snurre da nei.

Skademodellen er jo såpass dårlig at man slipper å bekymre seg for å miste frontfangeren. Neida, jeg ser poenget ditt. Tror man får bedre rundetider av å oppgradere et orginalt understell med senkefjærer og dempere til 5000,- enn å sette på et glassfiber bodykit og beholde orginalt understell.

 

Jeg synes også at racingen mister et aspekt når man ikke kan gjøre ting mer personlig. all motorsport i verden benytter seg jo av reklame og kontrastfarger når de er ute og kjører løp, og om man har dette på bilen sin synes jeg det bidrar til følelsen av å være racerbilsjåfør.

En racerbilsjåfør uten team da? GRID var det eneste spillet hvor det virkelig fungerte med reklame. Men så var jo det også mer et racing-spill enn en simulator. Joda, når man kjører mot venner kan det være artig å identifisere seg ved å pynte litt på bilen, men for meg har dette veldig lite for seg når det er så mye annet som teller i et spill som GT5. Man har jo fortsatt navnene over bilene?

 

 

Tror mange blir skuffet når de ser at det bare er 200 biler med ønsket grafikk. Skulle da tro at de har hatt mer enn nok tid til å lage flere biler på premium-nivå.

Mer enn nok tid...? Du har ikke fått med deg de utallige utsettelsene? :P Hadde nok ikke kommet ut før 2014 om de skulle hatt premium kvalitet på alle 1031 bilene. Uten å ha testet eller sett mye fra Forza3, tør jeg påstå at detaljnivået på premium-bilene er mye, mye høyere enn bilene i Forza3. Forza3 kommer på en DVD.

Joda, det er lov å bli skuffet, men hvor mange andre bilspill kommer med over 1000 biler? Eller over 100, for den saks skyld...

 

 

 

Sitter nå med Signature Edition her, og jeg må bare si at det mest eksklusive innholdet var vel lukta når jeg lettet på lokket. Vel verdt pengene, er min mening :P

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår