Gå til innhold

Bytte av CD/radio i A4 B7

Ranger emnet


Delta016

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har noen her byttet ut CD spilleren som står i en A4 B6/B7, Concert system?

 

Har tatt ut original spilleren, kjøpt inn en Pioner sak, hentet inn antenneovergang og et aktivt adapter:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4950&katid=260&mid=m436&id=&vn=736

 

Men, med alt tilsynelatende koblet riktig til er det ikke liv i spilleren.

 

Et par ting jeg ikke vet hvordan skal fungere, det er to små blå/hvite ledninger merket "remote", disse kan plugges opp eller stå åpne, men har prøvd begge deler, se bilde.

 

Dertil er det en ledning som kommer fra bilen, som jeg antar er tyverisikringen, denne kan jo ikke monteres på den nye spilleren og burde vel ikke spille noen rolle?

 

Utover det er virkelig ikke mye mer jeg kan gjøre? Baksiden av spilleren har to høyttaler uttganger, men slik jeg forstår det ordnes dette gjennom den aktive adapteren?

 

Alle innspill er gode innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har satt på tenninga? bruker å gå på den noen ganger selv.

 

Satte på tenningen ja, prøvd å koble i stort sett de fleste himmelretninger også, men dette er jo lagt opp slikt at det knapt går an å plugge feil.

 

Noen ideer?

 

Se forøvrig post jeg la inn på diskusjon.no, der fikk jeg lagt inn noen bilder:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1154024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den overgangen du har kjøpt, så er jo den til B8 og ikke B6 som du har, men ser på bildene du har fått riktig overgang for forsterkerne ihvertfall.

 

Siden du ikke har kjøpt deg et CanBus-interface som ville løst hele problemet, så ser du på bildet at du kun har Konstantstrøm i ISO-klossen fra bilen.

post-102361-1253359960_thumb.jpg

Den røde ledningen fra dashen (helt til venstre på ISO) har konstantstrøm og dermed kan du koble den til både Gul og Rød fra spilleren din. Da burde spilleren virke. Dog må du da alltid huske på å slå den av manuelt, den ville ikke styres av tenningsnøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår