Gå til innhold

Delta016

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Delta016

  • Bursdag 12/19/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2008
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Ingen foreløpig

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Delta016's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/minfinn/myitems/editad?finnkode=36393721 Kan gå for 4000 ved avgjørelse i løpet av helgen. Dekken er nye denne sommeren, felgen kjøpt i våres.
  2. Da har bilen vært hos Møller Ryen (forbilledlig god service forøvrig), de byttet det som var av foringer på bærebrua (som nevnt over) og problemet løst. Kjekt med nybilgaranti for dette hadde kostet noen kroner. Fikk også montert en enkel motorvarmer til 2950 (det er da en god pris) og de mente absolutt jeg burde bestille en time for å ta en titt på DSG`en da den kan være litt nøkkete fra start dersom jeg kjapt tramper inn gassen. Jeg skjønner nesten ikke at Møller skal ha så dårlig rykte på seg da jeg egentlig alltid har fått god service.
  3. Hei, Har en 08 Passat stv som, etter at minusgradene har slått inn, har begynt å knirke noe voldsomt i forstillingen når den går over fartsdumper, høres ut som en slags kompresjonsknirk, altså støtdemper komprimeres og det kommer lyd, og motsatt når den går ut. Nå er jo bilen såpass ny at jeg ikke kan tro at en demper er gåen, kan det være foringer eller endeledd? Skal ha den på Møller på fredag, men greit å høre om noen andre har vært borti lignende på modellen? Trodde disse bilene hadde et vesentlig bedre hjuloppheng enn tidligere, men tydeligvis ikke. Har heller aldri prøvd nybilgaranti før, er det sånn at man bare setter inn bilen når man tror det er noe galt og så sjekker Møller uten kostnad? I tillegg synes jeg DSG kassa er utrolig tre når den startes fra kald. I revers er det såvidt den går bakover, men når den har blitt varm er den som den skal være, er det vanlig?
  4. Ikke dramatisk med innspill her, men har gjort jobben og det gikk tålelig greit, tok halvannen time. Det er gode beskrivelser på nett hvordan man demonterer radioen og etter det var det stort sett bare å skille bilens orignale kabler fra høyttalere etc fra handsfree settet, samt å få ut de to Nokia boksene og en kilo med kabel. Boksene lå svært utilgjengelig til, under plata som radioen hviler på. I tillegg gikk det en blå kabel til sikringsreelet og en svart kabel opp til mikrofonen. Valgte å klippe en god del kabel underveis for å klare dette da det er særdeles trangt inne i dette radiorommet og under.
  5. Hei, Har en 08 Passat med RCD-500 radio/CD og et tilkoblet Nokia Handsfree CK-300 kit. Mikrofon er trukket opp i stolpen på førersiden og så er det en kontroll som er festet foran spilleren. Jeg ønsker å ta ut hele handsfree systemt og har forsåvidt lastet ned bruksanvisning for montering, men det er jo en og annen advarsel her om at dette bør gjøres av kyndige. Demontering av radio er jo en smal sak, men har noen prøvd å installere/demontere et slikt system selv? Er det noen man bør passe spesielt på? Jeg tenker at det må jo strengt tatt bare være å få røsket ut denne Nokia boksen, men så er det tilkobling til høyttalere jeg er litt usikker på og også om dette er koblet til batteriet. Ser av skjemaet at det er to måter å innstallere på, en via batteri og ikke og er det via batteriet er det kanskje mer komplisert? Alt av innspill er fint :)
  6. Etter å ha lest litt på div forum slår det meg at det kan være et problem i støtdempertårnet også. Noen tanker om dette? Skal plukke av hjulet og sjekke litt når våren kommer, men får la meg irritere inntil videre.
  7. Forsterka sier du? Det hørtes interessant ut, har du noe eks på det?
  8. Da er det som jeg trodde ja, kjipt, men får vel ta kostnaden. Byttet selv på Audi 100`en, men dette ser hakket verre ut. Får sjekke noen DIY guider i fravær av Haynes bok.
  9. Hei, har en 2005 B7 Avant som i disse herlige vintertider har fått giktlignende tilstander i forstillingen et sted. Lyden kommer best til rette over skarpe/høye hindringer og fremstår som en gnisselys, noe trekker seg sammen og åpner seg antar jeg er det som skjer. Trodde først det var slitte dempere (den har gått 108.000 km), men smørte opp alle punktene i forstillingen på høyre side (der lyden kommer fra) med 5-56 og problemet var borte for ganske nøyaktig en kjøretur. Men, jeg trodde hjulopphenget på B7 var av en vesentlig bedre karakter enn B6 og B5, det var jo nettopp en av grunnene til at jeg kjøpte en slik. Er virkelig dette et vanlig problem, eller har jeg bare uflaks? Og ikke minst, hva i huleste vil det koste meg å bytte det som måtte trengs? Det er vel det øverste leddet, rett over hjulet som er problemet. Alt av erfaringer mottas med takk.
  10. Meningsløst sent å svare her kanskje, men chippet min 2.0 hos Ultimo, de hever 145 hk og 218 nm. Hvorvidt det tallet er 100% skal jeg ikke si noe om, men forskjellen er dramatisk. Dog, effektkurven er merkbart endret også og effekten kommer høyere i kurven. Men er strålende fornøyd så kjør på :)
  11. Satte på tenningen ja, prøvd å koble i stort sett de fleste himmelretninger også, men dette er jo lagt opp slikt at det knapt går an å plugge feil. Noen ideer? Se forøvrig post jeg la inn på diskusjon.no, der fikk jeg lagt inn noen bilder: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1154024
  12. Hei, Har noen her byttet ut CD spilleren som står i en A4 B6/B7, Concert system? Har tatt ut original spilleren, kjøpt inn en Pioner sak, hentet inn antenneovergang og et aktivt adapter: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4950&katid=260&mid=m436&id=&vn=736 Men, med alt tilsynelatende koblet riktig til er det ikke liv i spilleren. Et par ting jeg ikke vet hvordan skal fungere, det er to små blå/hvite ledninger merket "remote", disse kan plugges opp eller stå åpne, men har prøvd begge deler, se bilde. Dertil er det en ledning som kommer fra bilen, som jeg antar er tyverisikringen, denne kan jo ikke monteres på den nye spilleren og burde vel ikke spille noen rolle? Utover det er virkelig ikke mye mer jeg kan gjøre? Baksiden av spilleren har to høyttaler uttganger, men slik jeg forstår det ordnes dette gjennom den aktive adapteren? Alle innspill er gode innspill!
  13. Litt gammel tråd, men kan tenke meg å gjøre det samme på min B7, det skal være tilnærmet samme kontruksjon dette, selv om det er litt nye deler i hjulstillingen?
  14. Takket være VagCat ser jeg nå at dette er en hakket verre jobb enn på en 100. Bak skal det gå greit, men foran er demperen boltet fast til endeleddet så vidt jeg kan se, altså blir det vesentlig mer demontering. Nedtur.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår