Gå til innhold

Varme problemer med spilleren

Ranger emnet


StringZ

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg prøvde å søke i forumet om noen hadde samme problem, men fant ikke en tråd, så jeg starter bare en ny en. Hvis noen faktisk finner en, bare stopp denne tråden og send meg linken til tråden. Takk

 

Topic:

 

Ok, så i dag fikk jeg montert selve spilleren min til anlegget (Alpine CDE-102Ri). Problemet mitt er at etter at jeg har spilt musikk med nok så høy lyd, blir spilleren fort varm og skrur seg av (termo sikkerhet elns). Dette skjer etter at jeg har spilt musikk med høy lyd i ca 5-10 minutt. Da jeg tok ut spilleren, så var selve kjøleelementet på baksiden av spilleren ganske varm og jeg må vente en stund til det går an å få start på den igjen.

 

Spørsmålet mitt er da som følger: Hva kan jeg gjøre for å unngå dette varmeproblemet?

 

Anlegget består av:

 

Spilleren - Alpine CDE-102Ri

12" sub m/ 700W forsterker Alpine. (Kjøpte Sub og forsterker som et sett, http://www.alpine-europe.com/switzerland_de/products/details/bundle/sbe-12kit.html)

2x 6,5" Alpine høyttalere bak

2x 4" Alpine høyttalere foran

 

Jeg takker for svar!

VW Golf-Cl III 93-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker lyset i spilleren når du spiller høyt da??

Det er uansett ikke å anbefale å kjøre alle høyttalerene på spilleren, uten høypassfilter, når du har sub. Jeg kan nesten garantere at høyttalerene sliter når du spiller høyt, og at du ikke hører det.

 

Få deg forsterker til fronthøyttalerene, og bruk høypassfilter, så blir alt så mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker lyset i spilleren når du spiller høyt da??

Det er uansett ikke å anbefale å kjøre alle høyttalerene på spilleren, uten høypassfilter, når du har sub. Jeg kan nesten garantere at høyttalerene sliter når du spiller høyt, og at du ikke hører det.

 

Få deg forsterker til fronthøyttalerene, og bruk høypassfilter, så blir alt så mye bedre...

 

Første gang jeg prøvde spilleren, så jeg at det blinka litt i lysene på spilleren, men på veien hjem var det ikke noe spesielt tegn til blinking i knappene. (Jeg kjørte hjem sent på kvelden, så spilleren lyste tydelig opp!)

 

Edit:

Hvis jeg kjøper en frontforsterker, skal jeg koble til alle mine 4 høyttalere da? Altså høyttalerne i bakdørene også?

Endret av StringZ

VW Golf-Cl III 93-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du isåfall ha en 4kanals, men du trenger det egentlig ikke.

 

Jeg har montert ei 12volts CPU vifte inni dashen som blåste på min spiller. Nå er ikke den helt som din da den ikke har effektrinn inni, men den blei nå så varm pga displayet eller en prosessor elle hva nå enn dem har putta inni den saken så det ikke var til å ta i. Den slo ikke over i protect riktig nok, men jeg følte meg bedre med at jeg kunne ta av frontdekselet uten å måtte sjonglere det fr hånd til hånd :P

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med bilradiospesialisten i dag og de mente at jeg sannsynligvis har fått en kortslutning av en av høyttalerne.

Noen som også mener det samme?

 

Kan det ha noe med at noe av metallet inni ledningen til høyttalerne bak i bilen kommer borti karosseriet til bilen og skape kortslutning?

 

Takker som alltid for svar :)

VW Golf-Cl III 93-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår