Gå til innhold

ABS Lampe

Ranger emnet


Sondreland

Anbefalte innlegg

Heisann!

ABS lampa på bilen min har begynt å lyse, tingen er at den lyser bare av og til (lyser riktignok mer en den ikke lyser) men dette gir meg liksom følelsen av at det burde være en grei sak å ordne i... Den stopper forresten også å lyse noen ganger når jeg foretar en hard nedbremsing. Noen som har en ide om hva problemet kan være ?

Takker og bukker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det samme med min også, eller ihvertfall når vintern kommer. Har hørt det skal være en lett sak å fikse, skal visst hjelpe å løsne sensorene og rense dem...skal gjøre dette selv også, forhåpentligvis skal det hjelpe på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei! Anbefaler deg/dere å dra på et verksted for å få sjekka sensorene,å muligens bytte de. hadde akkurat det samme problemet selv. men fikk sjekka hvem av sensorene som var ødelagt å bytta den,så fikk de sletta det på verksted med ei maskin:)

 

x2.

Har du lite kjennskap til bil, og skal prøve å få ut abs sensoren så annbefaler jeg deg å få bilen på et verksted. Den lille "bolten" som holder fast abs sensoren pleier å knekke ganske ofte hvis du ikke tar det pent. Og da har du plutelig mer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Eg skiftet nylig min ABS sensor på høyre bakhjul.

 

Den kostet ca 700kr og var lett og skifte. tok 30 min ca...

 

ABS lampen slukket av seg sjøl når eg startet bilen :)

 

SÅ istedenfor å bruke 1000 vis av kroner på et verksted kan du gjøre det sjøl for ca. 700kr

 

Alt du gjør e å ta av hjulet og trommelen så ligger abs sensoren midt over i mellom bremseskoene...

 

Lykketil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skiftet nylig min ABS sensor på høyre bakhjul.

 

Den kostet ca 700kr og var lett og skifte. tok 30 min ca...

 

ABS lampen slukket av seg sjøl når eg startet bilen :)

 

SÅ istedenfor å bruke 1000 vis av kroner på et verksted kan du gjøre det sjøl for ca. 700kr

 

Alt du gjør e å ta av hjulet og trommelen så ligger abs sensoren midt over i mellom bremseskoene...

 

Lykketil!!

 

gammel tråd, men godt innspill!

det er vell sensor på bremsene fremme også? Hvor er så disse plassert?

 

Greit å vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Jeg har samme problem. Innimellom lyser ABS lampen og innemellom lyser den ikke. Vil nå si at den lyser ikke så lenge, men kommer vel på nesten hver gang jeg kjører bilen. Når den lyser så funker ikke ABSen (vi har testa) og når den ikke lyser så funker ABSen. Den lever nesten sitt eget liv. Jeg vurderer å ta den med inn på verksted for å få det sjekka ut. Hvor mye vil det koste meg, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samme problem mebea, til slutt lyste abs hele tida og bremselampa kom på, da hadde det vært bremsevæskelekkasje på ene trommelen bak.

 

når jeg dro av trommelen var det totalt innsauset bak der.

såvidt jeg så er det trommelbrems bak, men skivebrems foran.

mener at abs sensoren ligger ett helt annet sted på skivebrems.

 

kan anbefale en billig vag-com kabel for å lokalisere feilen, tror det kosta meg 300-400 på en av de norsk bildiagnose sidene.

 

da fant jeg fort ut av problemet og fikk fikset det.

 

hva det koster vet jeg ikke, det kan vel fort gå noen tusenlapper tenker jeg.

 

etter det jeg ser i haynes boka skal man skifte bremsesystemet på motsatt side hvis det er problemer på ene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår