Gå til innhold

Mebea

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mebea

  • Bursdag 01/01/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Mebea's Achievements

  1. Hei alle, Jeg har en Polo 98 mod, color concept, 1,4 og 60hk. Jeg har hatt den i 10 mnd. Den ble sist EU godkjent mars 2011, hos et bilxtra verksted. En bilkyndig kompis av meg har tittet på bilen og kommet med disse oppdagelsene: 1) Slakk clutch. Henger litt igjen når man slipper den. 2) Seigt girkasse 3) Rust under bilen (hull), på bjelkene. Mulig å stikke flere fingre inn i hullene 4) Hull i eksosrøret. Brommer veldig når man tråkker på gassen. Eksosen lekker under førersetet Hva anbefales å gjøres her? Vil gjerne ha meninger og tanker rundt dette da jeg ikke er bilkyndig. Han anbefalte å bytte girolje og fikse clutchen - mente noe med at snoren på clutchen skulle strammes (?). Eksosrøret kan sveises igjen. Rusten som står igjen som det største problemet. Jeg vurderer å levere bilen inn til en sjekk så jeg har en oversikt over hva som er galt med den. Og evt. en prisoverslag for rep. Hvor mye mener dere at den er verdt? Jeg kjøpte den for 13.000 kr. Bilen har blitt kjørt veldig lite etter at jeg overtok den (>1 i uka) Takk.
  2. Nå er batterilader på plass, men den skrua som holder batteriet på plass vil ikke av! Den er rusten og jeg har sprayet WD40 flere ganger på den, hamret og pirket oppi skrua uten at den vil løsne seg. Nå har den sittet sånn i 14 (tror jeg). Hvordan får jeg av en rusten skrue? Nå har rusten på skrua nesten gått vekk pga WD40, men den sitter bom fast! Uff, det er så jeg nesten gir opp og ber Falken taue bilen til et verksted og ber de bytte ut batteriet for meg. Jeg har ingen redskaper eller kunnskap til å få løs ei rusten skrue. Selvom jeg får noen til å jumpstarte bilen så må jeg jo fortsatt lade opp batteriet. Vet dere om det går an å lade opp batteriet hos et verksted, og evt. hvor mye de tar for det?
  3. Takk for tålmodigheten og gode svar, Quattro73! Skal gjøre et forsøk på å få av batteriet i morgen. Hvordan er det med å sette batteriet til lading inne i huset? Eller på loftet (uten varme og nesten like kaldt som ute)?
  4. Ja det hadde vært noe det only if det var mulig, noe det ikke er :-(. Jeg bor i blokk der hvor bilen er parkert utenfor blokka. Her ferdes det mye så muligheten for å dra en lang forgrening fra kjøkkenvinduet og ut til bilen er ikke mulig. Slik jeg har forstått det så må batteriet stå til lading i flere timer. Finnes det noen andre alternativer? Hadde det ikke vært for sikringsboksen så kunne jeg tatt den ut og ladet. Vet noen om Falken kan hurtiglade batteriet for deg, eller noe sånt?
  5. Da har jeg vært og sjekket batteriet igjen. Denne gangen prøvde jeg å skru av den metallplaten som går fra sikringsboksen og til + polet for å komme til med startkabelen. Men da jeg skulle vri nøkkelen i start så var hele bilen død. Jeg antar at sikringsboken er startssperren på bilen? Heldigvis postet du, Quattro73 akkurat in the nick of time, fordi da jeg skulle skru på metallplaten igjen til + polet så kom det gnistninger. Etter at jeg leste posten din så skrudde av jeg - polet og da forsvant gnistregnet og dermed kunne jeg skru på platen igjen. Etter det testet jeg med å sette nøkkelen i start posisjonen og da kom alt tilbake. Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta av batteriet og lade det pga den sikringsboksen fordi den sitter fast på batteriet. Forresten, via forskringen min har jeg tilgang til veihjelp fra Falken med en egenandel på 500 kr. Er det verdt/vits et forsøk på å få hjelp fra de?
  6. Takk for svar! Mye "tung" info, men nyttig! :thumb Legger ved et bilde av batteriet og den lille sorte boksen. [ATTACH]27539[/ATTACH] Ifølge en kamerat av meg så mente han at den sorte boksen ikke gjorde noe nytte av seg og at jeg skulle prøve å skru av den lille metallbiten og prøve å "flytte" på den slik at jeg kan komme til med startkabelen. Hvis batteriet skulle vise seg å være helt defekt, er det enkelt å skifte ut batteriet selv? Evt, vet dere hvor mye det koster å få det gjort hos et verksted? Legger ved et bilde til. [ATTACH]27540[/ATTACH] Ser dere den sorte-hvite kabelen som går fra - polet? Er det farlig at det er koblet på den måten? Virker som om det er bare - polet som er koblet på slik. Vet ikke helt hvor den kablene går heller. Noen som vet? I følge en elekrikerkompis av meg så var dette ufarlig, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på det han sier.
  7. Hei alle, Håper noen kan hjelpe meg fordi jeg kan ikke så mye om biler eller om det tekniske anlegget. Saken er det at bilen min har stått stille i ca. 3 uker der hvor den siste uka var kaldere enn de tidligere ukene (-15 oslo). Har ikke klart å starte bilen. Det eneste som funker i bilen når nøkkelen står i start er radio, lys og ventilasjon. Først trodde jeg at det var frostvæsken som hadde frosset fordi jeg hadde kun helt på vann forrige høst, men fant ut at det var en del frostvæske der fra før av så det var det ikke frossent, men flytende gul væske. Spurte noen bilkyndige venner og de mente at det var batteriet (seff!) Når jeg prøver å starte bilen så hører man en svak knurring og så "dør" alt etterfulgt av en svak ringe lyd i noen sek. Jeg har en jumpstarter som jeg har prøvd å bruke, men har ikke klart å koble + klypen til + polet fordi det sitter en liten svart boks oppå batteriet som står i veien for + polet, slik at jeg ikke kommer til med klypen, som er mye tykkere enn vanlige startkabler for bil+bil. Aner ikke hvordan jeg kan fjerne boksen heller, den sitter som støpt oppå batteriet. Hvis jeg ikke har fortstått feil så er det en "fuse box". Batteriet er merket med VW logo og virker veldig gammel siden boltene som batteriet er skrudd fast med er rusten. Dette er forresten en VW Polo color concept 1998 1,4 Håper dere har noen gode råd å komme med. Takk på forhånd. Forresten, la også merke til at batterivannivået lå noe under min. Har dette noe å si? Vet ikke hvor lenge den har vært sånn.
  8. Noen måte å teste dette ut på? Altså, at bilen fortsatt har startsperre funksjonen selvom den bruker to forskjellige nøkler. Vet noen hvor mye det koster å kopiere opp et nytt nøkkelsett? Jeg har nettopp kjøpt bilen og bare fått ett nøkkelsett av selgeren og han skulle egentlig gi meg det andre og, men har unngått meg!! Veldig irriterende! Dørpinner - de "pinnene" som man låser døren med (trykker nedi). Vil gjerne bytte ut de da de er slitte.
  9. Mebea

    ABS Lampe

    Jeg har samme problem. Innimellom lyser ABS lampen og innemellom lyser den ikke. Vil nå si at den lyser ikke så lenge, men kommer vel på nesten hver gang jeg kjører bilen. Når den lyser så funker ikke ABSen (vi har testa) og når den ikke lyser så funker ABSen. Den lever nesten sitt eget liv. Jeg vurderer å ta den med inn på verksted for å få det sjekka ut. Hvor mye vil det koste meg, noen som vet?
  10. Hei! Jeg har en polo 98 modell color concept. Jeg har nettopp kjøpt bilen så kjenner den ikke så godt enda. Ifølge et hefte som følger med bilen så skal bilen ha startsperre, men tenningslåsen har blitt byttet slik at dørene og tenningslåsen bruker hver sin nøkkel. Betyr det da at bilen ikke lenger har noen startsperre funksjon? Forresten, hvor får jeg kjøpt "dørpinner", de små dørknottene? Takker for svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår