Gå til innhold

Endelig ferdig med prosjektet

Ranger emnet


Thoreløkken

Anbefalte innlegg

Hello

 

Etter 4 år(eller var det 5??) med rolig oppussing er det kanskje på tide å lage en tråd.

Bilen er altså en 1969 amazon.

Litt av det som er gjort med bilen;

 

- motor B20A, gjort om til b20B, dobble su, kg17 kam, og noget høyere kompresjon.

- senket, selv om den ikke har blitt vesentlig lavere.

-lakkert i mørkeblå perlemor

-Nye stoler i skinn, nytt tak, nye matter, forminsket ratt +++

-Helt greit anlegg med støpte sub kasser i trunken, resten av trunken, altså bagasjen er trekt i skinn

-bredda orginal felger

-pluss mye annet jeg har glemt å skrive, dere får evt. stille spørsmål, hvis det er noen folk her inne da.

 

Da kommer alle bildene jeg har, har desverre ingen fra begynnelsen av prosjektet, og beklager at bilen er så støvete. hehe. Nye bilder kan taes til helgen, da skal bilen ut å lufte seg litt.

 

støvete og atter støvete:

SL700048.jpg?t=1251844721

Prøvemontering av Am racing felger

SL700045.jpg?t=1251844652

Diverse deler:

SL700247.jpg?t=1251844586

SL700551.jpg?t=1251844528

SL700552.jpg?t=1251844464

Litt interiør:

SL700582.jpg?t=1251844392

SL700583.jpg?t=1251844325

SL700614.jpg?t=1251844244

SL700615.jpg?t=1251844160

Motorrommet:

SL700585.jpg?t=1251844065

SL700586.jpg?t=1251844003

Bygging av basskasse:

SL700644.jpg?t=1251843902

SL700656.jpg?t=1251843807

SL700642.jpg?t=1251843732

th_IMAG0026.jpg

Diverse bilder av bilen:

SL700610.jpg?t=1251843561

SL700609.jpg?t=1251843418

SL700631.jpg?t=1251843340

SL700638.jpg?t=1251843270

SL700595.jpg?t=1251843083

IMAG0073.jpg?t=1251842975

IMAG0074.jpg?t=1251842902

IMAG0072.jpg?t=1251842721

 

Bilen skal på pkk om 14 dager, regner vel igrunn ikke med at den går gjennom, men det er da lov å håpe. som sagt nye bilder kan taes til helga da bilen er ferdig nu.:crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, den var pen!

Men hvordan koblet du opp el.viften? Er den tatt rett ut av en nyere bil, eller er det no eget patent?:P

 

Vifta er type universal, med hjemmemekk braketter. styrt av en regulerbar temp giver, altså jeg velger når den skal starte. Den er selvfølgelig styrt over rele, og koblet slik at den ikke går når tenning er av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var også første kjøreturen unnagjort. Bortsett fra store problemer på første turen grunnet manglende bensintilførsel, som forøvrig ble løst ved å flytte bensinfilteret helt bak, rett etter tanken, og vibrerende bremsepedal gikk det veldig bra.

 

Bremsene ble etterhvert også nesten helt bra, alt er jo tross alt nytt/renovert og ting må få slite seg til.

 

Har hvertfall ingenting vondt å si om KG17 kammen. Bilen gikk godt, det var hvertfall ikke mye igjen på speedometeret.

Og lyden er jo et kapittel for seg selv, får jo il tempo gigante følelse av detta!:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår