Gå til innhold

henning_larsen86

Bruker
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om henning_larsen86

  • Bursdag 11/17/1986

Contact Methods

  • Bosted
    bærum

henning_larsen86's Achievements

  1. Hei! Ønsker å kjøpe en spoiler til audi 80/90 typ 89, original quattro spoiler tror jeg (lav type) Si fra hvis du har en :D
  2. ok. da prøver jeg det. Har bestilt delene så det er verdt å prøve :). Det merkelige er at bilen gikk mandag og tirsdag :S Prøvde å koble strøm på den svarte ledningen inn på automatchoken. Håper jeg ikke har skadet noe av forgasseren, om det er noe følsomt? Har vært innbrudd i bilen, og av alle ting ble den gamle forgasseren stjålet sammen med en defekt cd-spiller, så jeg har ikke noe å veksle deler med heller :(. Men, det er også to like kontakter på forgasseren, går en svart og en brun ledning på hver av de. De sitter på hver sin vakumklokke rett ved hverandre. Den ene kontakten kan monteres begge veier. har prøvd begge veier men det utgjør ingen forskjell. Har has på en weberforgasser ment for golf 2 1.8 i utlandet til ca 600,- +frakt/toll, så vurderer å gjøre kort prossess av dette hehe. Men avventer først med forgasserflensen og ser om det gjør noen forskjell, og tusen hjertlig takk til dere som har kommet med hjelpende hint :)
  3. har prøvd å bytte samtlige vakumslanger, gå over el.kontakter og prøvd med 12v inn på automatchoken. Bilen tenner men starter ikke :(. hva nå?
  4. ledningen som går inn på automatchokehuset, den svarte, skal den ha 12 volt inn, eller skal den gi et motstandssignal?
  5. skruvat.no har både elektriske heiser med motor og brytere samt mye annet snacks til denne bilen. Bra priser og!
  6. Ja det var den pakninga ja. Den var de utsolgt for på den lokale biltema-sjappa, så den har jeg ikke byttet enda, selv om jeg har den i tankene. Må kanskje også nevne at da tomgangen var normal med den "nye" forgasseren ristet motoren mye, gratis massasje :D . Men skal det være noe strøm i den svarte ledningen fra automatchokehuset? Ellers har jeg gått gjennom alle vakumslangene og det virker ok. Men kan jo bytte dem likevel for å utelukke slangene helt.
  7. Hei! Har en passat 1987 med 1.8 liter og den velkjente pierburg 2e2 forgasseren. Fikk bilen for 3 uker siden med en tomgang på 2400 rpm. Fikk ta i en brukt forgasser og da var tomgangen nede på 800. Men i går steg tomgangen og nå ligger den på rundt 1600 rpm. Har prøvd å søke rundt på forum og google men blir ikke mye klokere av det. Problemet kommer og går litt. Noen som kan forklare hva og hvordan ting skal være? Kanskje noen flinke her inne sitter på såpass informasjon at de også kan forklare hvordan denne forgasseren virker? Så man vet framgangsmåte ved feilsøking og hvordan man kan løse problemene. F.eks, på automatchokehuset går det ut en svart ledning som går over i en svart/gul ledning. Skal det være noe spenning i den? Eller noe motstand? Her er det ingenting. Kan ikke si jeg hører det kjent klikket når jeg skrur av/på tenning. NB! postet her på golf 2 forumet siden det sikkert er flere her som har kjennskap til denne forgasseren enn på passat-forumet.
  8. Hvor står denne? Flere bilder? :thumb
  9. hei!:hellothere: fersk i Opel-faget hehe. Skiftet vannpumpe-termostat-registerreim på bilen til dama i dag. En corsa 94` C14nz. Etter å ha sett i Haynes-manualen fikk jeg ikke merket på veiv til å stemme helt med merket på kammen, selv om reimhjulet til viftereima (som er skrudd på utsiden av veiva) pekte dit den skulle på et plastdeksel. Men jeg satte det sammen som det var (trodde jeg...?). Bilen gikk litt ujevnt på tomgang og rakler ved belastning (oppoverbakke, full gass i høyt gir osv.). Så det er vel ingen tvil om at jeg kan ha satt reima et hakk feil på ett av reimhjulene, eller? Er det noen andre som har erfart at reimhjulene ikke stod helt som de skulle ved regreimskift? Hvordan gikk det?
  10. 1939 Chevrolet til venstre for Saaben :blunk:
  11. "BODY BY FISHER" bilen er ganske sikkert en 1938 Chevrolet Master 2-d touring sedan. Pontiac, Oldsmobile og Buick var litt glattere og lengre i rumpa, og (med unntak av Oldsmobile) hadde de andre GM bilene baklykter på bakskjermene ( som Volvo PV544). Chevrolet og Olds hadde små runde baklykter høyt opp ved siden av øvre hjørner av bagasjelokket. Setter i stand en 38-Pontiac selv, flotte biler dette her :) Hvor står forresten bilen?
  12. hvor fikk du kjøpt den frontplata? har en golf fra 74 som sårt trenger ny frontplate hehe
  13. hei igjen. Jo termostatene ble montert riktig vei. Har en 74`mod golf S som står p.g.a mangel på vinterdekk og batteri. Der visste jeg at termostaten var i orden. så har tatt den ut og satt i 2`ergolfen. Så nå fungererer den. Det var de nye termostatene som ikke fungerte som de skulle. Takker for alle svar ;)
  14. KE60735 er min gamle bil. Den kjøpte jeg som en rusten, fillete bil høsten 2004 med eu-godkjenning 1,5 år til. Min første bil faktisk. Fikk en frontskade høsten 2005, fikk hjelp av en oppretter til å få fikset den opp igjen, men den ble bare stående, hadde lappet sammen noe rust som egentlig burde vært gjort bedre ( ble stoppet av politiet med verdens største askebeger i gulvet, fikk 14 dager å gjøre litt på), samt at eu-godkjenningen gikk ut mai 2006. Solgte den august 2007 (?), kom 3 stk fra bergen og hentet den. var egentlig litt deilig å bli kvitt den ettersom vaktmesteren i nabolaget her ladet hagla hver gang han så meg. er ikke noe bedre nå, har en 74`modell golf S stående her nå. Er det du som har den? Jeg vil gjerne se noen flere bilder. du kan godt sende meg mail-adressen din på en PM til meg, så kan jeg finne fram noen bilder av hvordan den var. er forresten en 79`modell, registrert i 78, som kromfangerne var slikt som jeg skaffet i ettertid. mvh henning
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår