Gå til innhold

Snart lappen og Volvo 240!

Ranger emnet


MadsV

Anbefalte innlegg

Har tenkt fram og tilbake på ka eg skal kjøpe. Er ikkje akuratt en mester på skruing så har tenkt å kjøpe noe strøkent, ikje så langt ifra værtfall. Hadde vært konge og kjøpt ein med annlegg og fine felga. Her er noken eg har funne:

 

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=950355;Modified=1250179408

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18620638

 

Ka syns deke? Noke gode forslag?

 

Takk for svar :)

 

du trenger ikke kjøpe en 240 til 50k selv om du vil ha en strøken bil, litt feil vil det ettervert komme med en 240 til 50 også.

Selv om du ikke er flink til å skru bil så vil jeg tro du klarer litt på en 240 uansett for de er ganske enkelt oppbygd å lette å skru på, det er også veldig mange som har 240 så å få hjelp til problemer du evt måtte få er null problem. Det samme gjelder deletilgang, det finnes deler overalt og er null problem å skaffe til en billig penge.

Om du vil ha en 240 med turbo så er det større sjangser for at det blir mer skruing så det ville jeg ungått som førstebil men heller vurdert senere når du får mer "mekke" erfaring :)

Det er sikkert bare meg mens synes en del "strøkne" 240 er litt overprisa. Du burde kjøpt en 240 av en gammel mann som har hatt bilen lenge, byttet normale slitedeler, skaffet et bra anlegg og fine felger selv, da har du bil lenge!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke helt sikker på at det blir 240, men Volvo blir det værtfall :D Vurderer å legge litt mer penger i kassen for å så kjøpe en 960! Men vi får no se...Får no bare kikke litt på nettet fremover;)

Citroen C1 , trengs IKKE å kommenteres...

Audi 80 1.8 cc (solgt)

Volvo 240se 1992 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg i prinsippet alle disse "klassiske" Volvoene - 200, 700, 900, både 40 og 60... ;) (Og i og for seg også 140/164). Og de er alle i høyeste grad del av samme "arv". Jeg foretrekker også stort sett originale biler, men jeg skal ikke gi meg til å moralisere over det her og nå.

 

Skal en se på gode grunner til å velge 7- eller 9- fremfor 240, kan det for eksempel være deres noe mer moderne "layout". Jeg sikter da først og fremst til litt større akselavstand og sporvidde, som jeg antar må ha innvirkning på stabilitet og komfort. Skal en også ha noe som er nyere, teknisk mer "modent" og moderne, mer økonomisk og driftssikkert enn en "relativt ny" 240 (f eks 92-93), har vel 740 lite for seg. Da bør en nok heller gå for en 940 95-98, altså med lavtrykksturbo.

 

Jeg tror nok at jeg etter hvert kommer til å pådra meg minst et par enda eldre Volvoer enn den jeg har (245 93), men om jeg skulle "bytte meg opp" til noe litt nyere i dette samme "feltet", har jeg faktisk ganske mye lyst på en nyere 960 (S/V90). Jeg tror ikke det trenger være noe fullstendig ufornuftig valg hvis tilstanden er bra. Men 940 er nok et sikrere tips med tanke på økonomi og driftssikkerhet. Teknikken er i det hele tatt enklere - og ikke minst er det jo siste versjon av "rødblokk"-fireren.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår