Ayapuri Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 jaja, nok en trist dag med golfen.. -Utslitte bremsebånd bak -Dårlige bremsetromler bak -Ujevne bakhjulsbremser -Håndbrekk virker ikke -Venstre sideblinkkys fungerte ikke -Rusthull i kanaler bak på begge sider Dette skulle VW i Sarpsborg ha 8000,- for å fikse Noen som har cash? :P Men noe jeg ikke skjønner, sideblinkyset ble ikke godkjent? trodde dette ikke var påbudt...? Men uansett.det funka fett sist gang jeg forsøkte..men sannsynligvis bare en pære. Tromler, bremsebånd og håndbrekk er jo noe jeg får fiksa selv..men 8000,- ?????? nei fyfaen..delene får jeg fiksa selv for mellom 600-800kroner..men sveisinga blir det jo litt værre med :( Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Sideblink på golf og andre nyere biler er påbudt. Tror regelen ble innført i begynnelsen av 70-tallet. Ellers er en annen regel at alt montert lys-utstyr skal funke. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 synes 8000,- slett ikke var så ille for det arbeidet på et verksted... men det er nok kanalene som høyner prisen noen hakk Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 [Men noe jeg ikke skjønner, sideblinkyset ble ikke godkjent? trodde dette ikke var påbudt...? Hadde du hatt en org syncro gnolf, så hadde du sluppet, for de har bare et lite merker der spm det opplyses om at her er det trekk på alle fire:) ihvertfall de importerte Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 -Utslitte bremsebånd bak -Dårlige bremsetromler bak -Ujevne bakhjulsbremser -Håndbrekk virker ikke -Venstre sideblinkkys fungerte ikke De tinga der koster deg kansje 500kr på biltema og 2 timers arbeid.... Det med rust i kanalene kan bli litt værre, kjenner ingen som kan ordne det for deg da ? Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Rust i kanaler skal ikke være så veldig strengt! Leste i håndboka en gang, fant ut at nesten 1/3 av kanalen kunne være bortrusta. Eller har det kommet nye forskrifter siden jeg leste? Tror det eneste de kan ta deg på der, er skarpe kanter. Dvs at det bare kan sparkles litt midlertidig, for å få det godkjent. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 trodde rust i kanalene var ganske alvorlig jeg...er ikke kanalene med på å "holde" bilen samme..i bærekonstruksjonen eller noe...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Diskuterte litt med to kamerater, som har gått på kurs for eu-godkjenning. De viste meg nå boka, og påpekte dette. Men det kan ha kommet nye regler for alt jeg vet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Min skulle vært godkjent 31okt 2003 men ble ikke det for jeg måtte fikse en del ting på bilen først og hadde ingen steder og få det gjort. Men har fått gjort det meste nå er bare frontrute bytte igjen og det gjør han som skal godkjenne bilen :) Så bilen skal inn i løpet av januar... Det som er gjort er: #Bremseklosser forann er byttet #Bremsesko bak er byttet #Bremsebånd bak er byttet #Alle Bremseslanger er byttet #Alle Bremserør er byttet #Venstre Drivknute er byttet #Vindusviskere er byttet #Olje er byttet #Luftfilter er byttet #Oljefilter er byttet #Plugger er byttet #Masterpumpa (hovedsyllinder) er byttet #Innstrument lys er fikset #Parklys er fikset #Noen pærer er byttet :) Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 legg i tre hundre kroner til og få den eu-godkjent en annen plass. Det er faen så mye forskjell fra verksted til verksted.. Bare fix de billige tingene først. Rust i kanalene .. hmm .. du finner vel en løsning på det ;) Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Bilen var inne like før jul..sånn siste sjekk før eu-godkjenning..de påpekte kun bakbremsene..så tror jeg drar tilbake til dem :P hehe Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Har noen først funnet feilene - så ligger dem i systemet biltilsynet eller vha de kaller seg nå om dagen ... Nytter ikke bare gå en annen plass da .... Du kjenner vel noen som kan sveise de hullene ? kan da ikke være så alvorlig ? ta noen bilder ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 du kjøper bare nye kanaler på veng.no for 350kr stk etter å hugse :) er ikke så alverden med arbeid å skifte kanal :) bare å vite sånn ca hvordan man gjør det :rolleyes: (bore ut masse sveise punkt, og kutte den? i endene og sveise på den nye :) ) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Sonick Har noen først funnet feilene - så ligger dem i systemet biltilsynet eller vha de kaller seg nå om dagen ... Nytter ikke bare gå en annen plass da .... Du kjenner vel noen som kan sveise de hullene ? kan da ikke være så alvorlig ? ta noen bilder ? du kan ta etterkontroll på et hvilket som helst verksted! f.eks så kan du ta eu-kontrollen hos biltilsynet, og utrette feilene hos merkeforhandler som åsså tar etterkontroll og sender inn "eu-ok" Hva er eu-kontroll kurs?????? du må vere faglært bilmekaniker for å kunne eu-kontrollere og godkjenne en bil! hverken mer eller mindre Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
unzetzebeep Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Det er ikke noe krav til at en som skal ta eu-kontroll må ha fagbrev som mekaniker. Det som kreves er at man enten må ha fagbrev eller X-antall års relevant erfaring og et kurs i regi av statens vegvesen, også kalt pkk kurs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.