Gå til innhold

Bilen var til EU-Godkjenning i dag :(

Ranger emnet


Ayapuri

Anbefalte innlegg

jaja, nok en trist dag med golfen..

 

-Utslitte bremsebånd bak

-Dårlige bremsetromler bak

-Ujevne bakhjulsbremser

-Håndbrekk virker ikke

-Venstre sideblinkkys fungerte ikke

-Rusthull i kanaler bak på begge sider

 

Dette skulle VW i Sarpsborg ha 8000,- for å fikse

 

Noen som har cash? :P

 

Men noe jeg ikke skjønner, sideblinkyset ble ikke godkjent? trodde dette ikke var påbudt...? Men uansett.det funka fett sist gang jeg forsøkte..men sannsynligvis bare en pære.

Tromler, bremsebånd og håndbrekk er jo noe jeg får fiksa selv..men 8000,- ?????? nei fyfaen..delene får jeg fiksa selv for mellom 600-800kroner..men sveisinga blir det jo litt værre med :(

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[Men noe jeg ikke skjønner, sideblinkyset ble ikke godkjent? trodde dette ikke var påbudt...?

 

Hadde du hatt en org syncro gnolf, så hadde du sluppet, for de har bare et lite merker der spm det opplyses om at her er det trekk på alle fire:) ihvertfall de importerte

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Utslitte bremsebånd bak

-Dårlige bremsetromler bak

-Ujevne bakhjulsbremser

-Håndbrekk virker ikke

-Venstre sideblinkkys fungerte ikke

 

De tinga der koster deg kansje 500kr på biltema og 2 timers arbeid....

 

Det med rust i kanalene kan bli litt værre, kjenner ingen som kan ordne det for deg da ?

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i kanaler skal ikke være så veldig strengt!

Leste i håndboka en gang, fant ut at nesten 1/3 av kanalen kunne være bortrusta.

Eller har det kommet nye forskrifter siden jeg leste?

Tror det eneste de kan ta deg på der, er skarpe kanter. Dvs at det bare kan sparkles litt midlertidig, for å få det godkjent.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skulle vært godkjent 31okt 2003 men ble ikke det for jeg måtte fikse en del ting på bilen først og hadde ingen steder og få det gjort.

Men har fått gjort det meste nå er bare frontrute bytte igjen og det gjør han som skal godkjenne bilen :) Så bilen skal inn i løpet av januar...

Det som er gjort er:

 

#Bremseklosser forann er byttet

#Bremsesko bak er byttet

#Bremsebånd bak er byttet

#Alle Bremseslanger er byttet

#Alle Bremserør er byttet

#Venstre Drivknute er byttet

#Vindusviskere er byttet

#Olje er byttet

#Luftfilter er byttet

#Oljefilter er byttet

#Plugger er byttet

#Masterpumpa (hovedsyllinder) er byttet

#Innstrument lys er fikset

#Parklys er fikset

#Noen pærer er byttet

 

:)

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen først funnet feilene - så ligger dem i systemet biltilsynet eller vha de kaller seg nå om dagen ... Nytter ikke bare gå en annen plass da ....

 

 

Du kjenner vel noen som kan sveise de hullene ? kan da ikke være så alvorlig ? ta noen bilder ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Har noen først funnet feilene - så ligger dem i systemet biltilsynet eller vha de kaller seg nå om dagen ... Nytter ikke bare gå en annen plass da ....

 

 

Du kjenner vel noen som kan sveise de hullene ? kan da ikke være så alvorlig ? ta noen bilder ?

 

du kan ta etterkontroll på et hvilket som helst verksted!

f.eks så kan du ta eu-kontrollen hos biltilsynet, og utrette feilene hos merkeforhandler som åsså tar etterkontroll og sender inn "eu-ok"

 

 

 

Hva er eu-kontroll kurs?????? du må vere faglært bilmekaniker for å kunne eu-kontrollere og godkjenne en bil! hverken mer eller mindre

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår