Quicksilver Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Det finnes måter å "justere" hva en kilo epler skal vise for kunden. eller i benken da.. man må kunne kompangsere for forsjellig lufttrykk, fuktighet, varme OSV og disse funksjonene kan missbrukes.. En kilo epler skal i dag veie 0.8kg, vri to runder på skruen på baksiden så er det i orden... hehehe :) Det finnes mange måter å definere hva en hk er også.. Altså er en hk er IKKE en hk. Synd egentlig.. En motor som bremset 790 hk i en motorbenk her i norge (ringstad) bremset 2 mnd senere 984hk på en dyno i USA. dette med dåligere bensin og noe lavere trykk.. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Kommentar: Hva ville den bilen ha hatt for effekt på landeveien da? Blir det riktig effekt ved å bremse motoren i benk? Spesielt ved en turbomotor tenker jeg. Hva med kjøling til intercooler, kald innsugsluft osv. Jeg bare spør jeg! OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 TS: på flisa hadde du vel 2.8 bar og her 3.2. Samme effekt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by TS-Racing -------------------------------------------------------------------------------- auto consult: vi stoppet draget på 5840 rpm og over 3,2 bar!! da målte vi 465ps og 558nm!!!!! flissundet: i målepapirene viser målingen ,på 5840rpm : 475ps og 550nm Ved hvilket turtall hadde du det dreiemomentet sa du? Hadde forøvrig vært morsomt å se en utskrift av hele momentkurven.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonus Racing Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by Ost Kommentar: Hva ville den bilen ha hatt for effekt på landeveien da? Blir det riktig effekt ved å bremse motoren i benk? Spesielt ved en turbomotor tenker jeg. Hva med kjøling til intercooler, kald innsugsluft osv. Jeg bare spør jeg! OZzzt zzzz var 29c i benkerommet når benkinga mi ble utført og på biturboen(S6) økte vel effekten med ca 50hk ved og flytte vifta litt og ta litt vann på den andre kjøleren. Sant som du sier.benking på landeveien og i et glovarmt bremserom utgjør over 50hk forskjell på min bil.. Men vis alle hadde brukt den samme benken ville resultatet blitt likt for dem med sugmotor med slått ut veldig negativt for dem med små kjølere og turboer da disse produserer enorm varme. tviler ikke et sekund på at du har 420hk i din ost s2 på landeveien.Og Frode jørgensen sin heftige s2 evo fikk ca 420hk og den går mye bedre en din og min bil.Men sånner livet:D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TS-Racing Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 jeg hadde ikke noe problemer med tempraturen... 33'c innsugs temp. og 830'c ex.temp. på over 3,2 bar ladetrykk!! det var ingen effekt økning fra 2,8-3,2 bar.... grunnet at den ikke er mappet til å være så høyt trykk på så lavt turtall.....,det er fortsatt bare 1781ccm' !!!!! det skulle være umulig å få 558nm på 5870rpm !!!!! på flissundet bremset den 584ps\634nm på ca.7000rpm.med fallende trykk...(2,8-2,3) nå kan jeg dra den til 9000rpm med konstant trykk ! men rullene til auto consult var litt for tunge å dra igang sammemliknet med å kjøre på veien....der bilen er mappet (måtte isåfall hengt en buldoser bak !) motoren har aldri vært justert i noen benk..... GARDERMOEN TIL HELGA !!!!! Siter TS-Racing t.90038980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 TS: hørte at den leana ut da du ga deg. Var det p.g.a mappingen det også? Den er vel ikkje akkurat beregna til 3.2bar.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 Originally posted by Jonus Racing var 29c i benkerommet når benkinga mi ble utført og på biturboen(S6) økte vel effekten med ca 50hk ved og flytte vifta litt og ta litt vann på den andre kjøleren. Sant som du sier.benking på landeveien og i et glovarmt bremserom utgjør over 50hk forskjell på min bil.. Men vis alle hadde brukt den samme benken ville resultatet blitt likt for dem med sugmotor med slått ut veldig negativt for dem med små kjølere og turboer da disse produserer enorm varme. tviler ikke et sekund på at du har 420hk i din ost s2 på landeveien.Og Frode jørgensen sin heftige s2 evo fikk ca 420hk og den går mye bedre en din og min bil.Men sånner livet:D :D :D Akkurat, det er just percis det jeg vil fram til! Hva er det virkelige effekten? Går det egentlig an å oppgi noe fast effekttall? ...det vil jo variere med så mange ytre påvirkninger. ...og hvorfor skulle de målingene gjort under mest ugunstige forhold være de riktige (eller ekte, eller ærlige)? Til slutt: Jeg har nok ikke så mye effekt som tidligere antatt. Etter litt gransking av bremsepapirer og tapskurver har jeg kommet fram til at jeg regna med for mye tap... Men usikkerheten er jo også hvor mye luftmotstand en S2-kloss har ved ca. 110 km/t, der jeg har målt mest effekt (i 3. gir). Drivverkstapet blir drøyt halvparten av en vanlig bremsing der hjulene snurrer i 180 km/t eller mer. Noen flere tanker om tap ved g-tech effekter mottas! OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonus Racing Skrevet Oktober 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2002 Originally posted by Ost Akkurat, det er just percis det jeg vil fram til! Hva er det virkelige effekten? Går det egentlig an å oppgi noe fast effekttall? ...det vil jo variere med så mange ytre påvirkninger. ...og hvorfor skulle de målingene gjort under mest ugunstige forhold være de riktige (eller ekte, eller ærlige)? Til slutt: Jeg har nok ikke så mye effekt som tidligere antatt. Etter litt gransking av bremsepapirer og tapskurver har jeg kommet fram til at jeg regna med for mye tap... Men usikkerheten er jo også hvor mye luftmotstand en S2-kloss har ved ca. 110 km/t, der jeg har målt mest effekt (i 3. gir). Drivverkstapet blir drøyt halvparten av en vanlig bremsing der hjulene snurrer i 180 km/t eller mer. Noen flere tanker om tap ved g-tech effekter mottas! OZzzt zzzz En av di mest nøyaktige målingene er jo i motorbenk forutsatt riktig temp.men hk målingene som jeg forholder meg til er slutthastiheten på stripa(402m) som er meget nøyaktige vis eksakt vekt regnes.og da har du jo akkurat den tempen du skal ha som er rejell og regne.Drivverket ditt ost har ca22% tap.303 på hjula er ca 370hk i motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Oktober 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2002 Originally posted by Jonus Racing En av di mest nøyaktige målingene er jo i motorbenk forutsatt riktig temp.men hk målingene som jeg forholder meg til er slutthastiheten på stripa(402m) som er meget nøyaktige vis eksakt vekt regnes.og da har du jo akkurat den tempen du skal ha som er rejell og regne.Drivverket ditt ost har ca22% tap.303 på hjula er ca 370hk i motor. Jo, slutthastigheten på kvartmila er avslørende mtp effekten. Men de råeste på take off og giring vinner jo på de som er mer forsiktige (eller plundrete :) ) I tillegg finnes det biler som ikke får nyttet seg av all effekten grunnet ugunstige effektkurver, vanskeligheter med grep osv. Hvordan kan du si at drivverkstapet er 22%? Slik jeg har forstått det øker drivverkstapet med farten på drivverket, og er ikke så avhengig av effekten som skal gjennom det. Så typisk drivverkstap for min bil er 22%, men hva er det i 110-120 km/t (der jeg har målt min effekt) ? Skjønner du hva jeg vil fram til? OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Oktober 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2002 I fjor testet vi litt med den gtechen og der fant jeg fort ut at det ikke stemte så godt med virkeligheten... Fikk vel noe slikt som 290 hk i en bil som gikk med sliten motor og org dyser men det var nok en del moment der, og det var kanskje det gjorde at den fikk de god tallene Stol heller på en slutthastighet Eller brems bilen :D M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 en g-tech er vel i teorien god for sånn ca 1 ting, sjekke forbedringene man har gjort med litt skruing eller mapping mot sine egne tidligere resultater. Om den viser 550 hk konstant i toyota camry'en din vet du jo at noe er feil, men om den så viser 555 hk konstant etter nytt luftfilter eller whatever så får du jo vertfall en idikaksjon på at det du har gjort fungerte (til en viss grad).. Samme med tidtakningen... så lenge du kan få konstante gjennomsnittsverdier som stemmer sånn sirkus med virkeligheten kan du jo lett se om det du har gjort med map'et eller no var en god ide :). Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.